• fritzki

Samma lokal för frukost som festen - hur har ni gjort?

Hej!

Vi ska ha frukost dagen efter bröllopet, i samma lokal som festen ska vara. Nyligen kom vi på att det ju kanske kommer va lite skitigt i lokalen dagen efter festen... så där som det kan bli efter en fest.

Vi vill inte upp i ottan för att städa och vill helst inte tvinga upp andra då heller.

Tips på hur vi kan lösa det? Eller är det inte något problem?

Vi kommer att hyra in städning efter vi lämnar lokalen, men hur vi ska göra däremellan är frågan.

• Svar på tråden Samma lokal för frukost som festen - hur har ni gjort?
  • fru2011kanske

Vi har på samma sätt. Vi har personal som jobbar under middagen, och de ska se till att köket är städat. Jag hoppas på att det bli fint väder för då kan äta frukosten ute och behöver inte städa lokalen så noga.

Jag tror att vi får hjälpas åt med gästerna som är uppe sent att plocka undan ur lokalen på natten.

Men om någon har någon annan plan är jag jätteintresserad av att höra

• Chicita

Vi ska inte vara i lokalen dagen efter. Men lokalen måste vara i skick att lånas ut igen senast kl 9 på söndagen efter bröllopet.
    Vi har varit i den lokalen förut, då inte som brudpar dock men som tärna, eller som gäster. Och lokalen är lättarbetad.
    De som är med i bröllopsföljet + våra föräldrar är medvetna om problemet och kommer hjälpa till att röja undan bord och stolar mm vartefter folk ger sig av. Och sen är det egentligen bara att ta ett par stora sopsäckar och röja undan det sista.
    Golven ska bara torrmoppas (undantag om det är eventuella fläckar). Så det går riktigt snabbt att röja av. Så det blir det sista vi gör innan vi ringer limousinen för hämtning och resan hem...

Jag vet att om man bara håller undan lite under kvällen, fäller ihop borden och ställer undan osv, så går det på ett kick att dra av golven och plocka undan. Så det kan kanske vara ett alternativ?
    I och för sig så blir det ju mer problem om alla som var på bröllopsmiddagen kommer på frukosten, för då kan ni inte få undan på golven och då blir det mer svårstädat...
    Dock går det ju rätt fort att bara grovröja det värsta.
    Alla var ju med på kvällen och minns hur det såg ut. Så lite stök tror jag inte att dom bryr sig om faktiskt Flört

• fritzki

Tack för era svar!

Ja det kanske lutar åt att grovröja, vädra, hoppas på SOL :) och annars leva med att det är lite stökigt.
    Alla kommer inte på frukosten, och eftersom vi ska ha frukost från 9 - 12 så kommer inte alla sitta samtidigt, så ett gäng bord kan vi få bort.

Gärna fler tips från andra som varit i samma sits.

Svar på tråden Samma lokal för frukost som festen - hur har ni gjort?