• Anonym (svägerska)

Känner mig blåst..

Min svåger och hans sambo ska gifta sig nu i höst och vi har precis insett att jag och min svägerska (brudgummens syster) inte är speciellt välkomna på möhippan. Det tog vi liksom för givet. Jag har aldrig varit med på någon så jag vet inte hur det brukar vara men vi känner oss lite blåsta på konfekten. Min svägerska är ändock ett steg närmre bruden eftersom hon är brudgummens syster och jag "bara" är brudgummens brors sambo. Hon blev inbjuden via Facebook men när hon sa att det var enda dagen på hela sommaren som hon inte kunde så var de inte intresserade av att byta dag. Jag är inte ens tillfrågad. Vi funderar på att bara bjuda ut bruden på middag eller något istället men det känns också konstigt. Kommer inte bruden undra varför inte vi är med? Både jag och min svägerska skulle ju vilja ha med de andra två på våra möhippor.. 

Hur har ni haft det? Vilka har varit med? 

• Svar på tråden Känner mig blåst..
  • Chicita

Jag tycker att ni gör helt rätt i att bjuda ut bruden på middag själv.
    Säg inget om att du inte var bjuden alls eller att "syrran" fick inbjudan men att dom var lite oflexibla... I alla fall om hon inte frågar rätt ut.

Jag har varit på både ett par hippor och även på en svensexa där dom bjöd alla vänner till brudgummen och inte bara killkompisarna.
    Jag har också blivit bjuden till ett par hippor som jag har tackat nej till då jag antingen inte känt bruden så bra, eller inte har kunnat komma pga avstånd eller arbete.

Grejen är ju att egentligen är en hippa inget som en person bestämmer över och bjuder in till, utan det är något som planeras tillsammans av brudens vänner och kvinnliga släktingar (kanske inte mamma och mormor / farmor, men du förstår säkert vad jag menar  Flört). Sen är det givetvis någon som måste hålla i trådarna och vara spindeln i nätet...
    Att du inte blivit inbjuden är ju då något du hade kunnat göra något åt själv egentligen. Hört av dig till den som "arrangerar" hippan och sagt att hörrni... ni har glömt mig. Jag vill också vara med och fira bruden.
    Det kan helt enkelt vara så att ingen hade ditt nummer eller din adress eller nåt annat som gjort att dom inte tänkt på dig helt enkelt...

Svar på tråden Känner mig blåst..