• kaju
    Äldre 6 Aug 12:55
    6276 visningar
    23 svar
    23
    6276

    Några fler som gifter sig den 26/5 2012?

    Finns det fler par som planerat att gifta sig i pingst nästa år? Hur långt har ni isåfall kommit med planeringen? Jag känner att jag rör i det mesta just nu, men kyrka, festplats, fotograf och min frisör är bokade. Klänningen är köpt!!! Jag hittade direkt en som jag föll för, men som  jag aldrig innan hade trott att jag skulle vilja ha. Så kan det bli... Hör av er, så kan vi stötta varandra i planeringen! :)

  • Svar på tråden Några fler som gifter sig den 26/5 2012?
  • Havspr­omenad
    Äldre 11 Nov 20:53
    #11

    Hej på er i höstmörkret. Hur går det för er? Har ni skickat ut inbjudningarna ännu? Vi har inte hunnit det änu. Precis flyttat och varit sjuka, men nu ska det bli prio ett att fixa detta. Efter det ska det bli klänning tror jag. Har ni redan köpt det?

    Lycka till i planeringen och trevlig helg!

  • Dianna
    Äldre 25 Nov 11:45
    #12

    Hej!  Vi gifter oss också den 26 maj :)


  • kaju
    Äldre 11 Dec 10:33
    #13

    Har inte varit inne på BT på länge, men nu är det dags att ta tag i planeringen igen! Har äntligen kunnat boka ett ställe som ska laga vår mat och som dessutom har med serveringspersonal till ett vettigt pris. Yes!
    Vi har också bokat ett band till festen och en kompis målar just nu en bild till framsidan på inbjudningskorten. Tänkte skicka ut dem i januari. Det ska bli skönt att få berätta för alla. Våra barn, 7 och 9 år, har kunnat vara tysta om detta och inte berättat för någon. Helt fantastiskt! Känner att tiden går fort nu. Hur går det för alla er andra pingstbrudar?

  • endles­slove8­5
    Äldre 15 Jan 18:02
    #14

    Här har ni en till som gifter sej den 26/5. Har kommit en bit i planeringen. Men det är en del kvar ändå.

  • endles­slove8­5
    Äldre 31 Jan 16:25
    #15

    Oj, det har varit tyst här inne bra länge nu ...hur går det med planeringen för er??

  • Veroni­caFerr­eira
    Äldre 1 Feb 09:54
    #16

    Hej alla
    Det går bra med planering här.. Förra veckan började vi skicka inbjudningar till bröllopet och det känns jätte bra.. Många har redan hört av sig  för att tacka ja till våra stora dag. Det känns verkligen bra!   Hindersprövningen skickar vi till Skattverket imorgon och även anmälan till gemensant efternamn.  Det som är kvar i vår planering är:  beställning av bröllopstårtan och kläder till brudnäbbarna.   Annars, är det mesta ordnad..  Vi har även några inbjudningar kvar att skicka men dem postas den här veckan..  vigselsamtalet är bokat till 10:e mars och vi behöver givetvis sitta och väljer psalmer och texter.. Musik till festen är kvar också.  Fotografen träffar vi också i mars..
    Vi skall ha vigsel utomhus och har tyvärr haft svårt att hitta någon duktig som kan spela fiol.. Om ni känner någon i Stockholm som ni kan tipsa mig om, blir jag jätte tacksam..
    Hur går det för er... ?  

    Jag började planering ganska tidigt så det känns skönt att jag inte behöver stressa nu..  

    Kram på alla och hoppas det går bra med planeringen.  

  • Fästmö­n
    Äldre 1 Feb 10:12
    #17

    Jag borde inte läsa i sånna här trådar - jag blir bara stressad!

    Vi har bokat kyrka och lokal och så har jag beställt en klänning som ska komma om en månad. Thats it. Vi ska ha ett bröllop för ca. 180 pers =) Skrev upp alla gäster på en lista igår och fick ihop det till ca. 200 men jag tror inte alla kommer heller. Det är ju alltid ngn som är bortrest eller sjuk.

    Skicka ut inbjudan är väl nästa steg i listan. Och fixa DJ och bestämma mat och tårta och fixa klänning till brudtärnan...

    Jag tror det går bra ändå =) 

  • Veroni­caFerr­eira
    Äldre 1 Feb 14:52
    #18
    Fästmön skrev 2012-02-01 10:12:22 följande:
    Jag borde inte läsa i sånna här trådar - jag blir bara stressad!

    Vi har bokat kyrka och lokal och så har jag beställt en klänning som ska komma om en månad. Thats it. Vi ska ha ett bröllop för ca. 180 pers =) Skrev upp alla gäster på en lista igår och fick ihop det till ca. 200 men jag tror inte alla kommer heller. Det är ju alltid ngn som är bortrest eller sjuk.

    Skicka ut inbjudan är väl nästa steg i listan. Och fixa DJ och bestämma mat och tårta och fixa klänning till brudtärnan...

    Jag tror det går bra ändå =) 
    Det klart att det kommer att gå bra.. Man gör sina saker i olika takter ..  Man behöver inte jämföra sig med andra.. alla brllop är unikt och människor fungerar annorlunda.. Tänk på det
    Lycka till, Veronica 
  • Fästmö­n
    Äldre 1 Feb 15:56
    #19
    VeronicaFerreira skrev 2012-02-01 14:52:26 följande:
    Det klart att det kommer att gå bra.. Man gör sina saker i olika takter ..  Man behöver inte jämföra sig med andra.. alla brllop är unikt och människor fungerar annorlunda.. Tänk på det
    Lycka till, Veronica 
    Tack =)

    Lycka till du med!
  • M oony
    Äldre 5 Feb 21:09
    #20

    Vi gifter oss 26.e maj i Göteborg. Planeringen pågår för fullt. Klänning, festlokla, fotograf är bokat. Inbjudningskorten är beställda. Mycket återstår ännu.

  • Havspr­omenad
    Äldre 22 Mar 20:13
    #21

    Hej¨på er,


    Hur går det för er? Själv börjar jag bli stressad. Har ni alla haft vigselsamtal eller hur lång tid innan ska man ha det ? Kanske borde ringa prästen trots att han skulle kontakta oss...


    Usch känns som att vi ligger efter med allt just nu...

  • Fästmö­n
    Äldre 23 Mar 08:46
    #22

    Vi har inte haft ngt vigselsamtal än! Har planerat en träff med prästen nästan vecka. Vi har ganska mkt kvar;

    -Blommor (buketter, honnörsbord, dekoration i kyrka och festlokal)
    -Bestämma drinkar
    -Fixa gästbokstavla
    -Har lite kvar att sy på min klänning
    -Brudtärneklänningar har inte kommit än, kinabeställda så jag hoppas de är bra
    -Fixa accessoarer (slöja, smycken osv)
    -FIxa kravatt till min m2b och marskalken
    -Boka hotell
    -Skicka ut inbjudningar (några kvar)
    -Skicka ut infoblad
    -Fixa transport
    -Boka frisör
    -Planera allt för brunchen dagen efter (hitta lokal, bestämma om maten osv.)
    -Bröllopsresa ska bokas
    -Vigselprogram har vi inte börjat med
    -Bröllosphäfte inkl presentation av alla gäster (vi bjuder 250 pers...)
    -Försöker hitta ngn som kan filma för en mindre peng - TIPS?
    -Lära oss dansa vals
    -Bestämma musik med DJ
    -Bestämma tårta
    -Fixa brudnäbbkläder + korg och blomblad
    -Köpa vigselring

    Kanske ngt mer som jag inte kommer på just nu =)

    Cool
     

  • Fästmö­n
    Äldre 20 Apr 15:03
    #23

    Jag använder den här tråden som min egen checklista =)

    Detta har vi kvar!

    -Blommor (buketter, honnörsbord, dekoration i kyrka och festlokal)
    -Fixa gästbokstavla
    -Har lite kvar att sy på min klänning
    -Fixa accessoarer (smycken)
    -FIxa kravatt till min m2b och marskalken
    -Skicka ut infoblad
    -Fixa transport
    -Boka frisör
    -Planera allt för brunchen dagen efter (hitta lokal, bestämma om maten osv.)
    -Bröllopsresa ska bokas
    -Vigselprogram
    -Bröllosphäfte inkl presentation av alla gäster (vi bjuder 250 pers...)
    -Lära oss dansa vals
    -Bestämma musik med DJ (min brudtärna fixar)
    -Fixa korg till brudnäbb
    -Fixa ringkudde
    -Gravera vigselring
    -Bordsplacering

    Det är ganska mkt kvar fortfarande... Men det går framåt sakta men säkert =) 

Svar på tråden Några fler som gifter sig den 26/5 2012?