BrudiMaj2012 skrev 2011-08-04 16:00:51 följande:
Morgonrodnad! Kul att det finns fler än vi som känner så.. hur lägger ni upp det? Hur formulerar man inbjudan? :-P
Tja, eftersom vi är ett ganska litet sällskap (25 st totalt) och det bara rör sig om familj och närmaste släktingar, så klargjorde vi detta muntligt redan från början när vi sade att vi tänkt gifta oss. Sedan bestod själva inbjudan av en dikt där det bl.a lite subtilt framgick att det var en fest de var bjudna på och inte ett bröllop, som en påminnelse =)
Däremot kan jag förstå att det är ett känsligt ämne att diskutera med någon annan än sina närmaste. Folk förväntar sig kanske främst att få komma på vigseln, men kanske inte på den efterföljande festen. Men vi resonerade som så att det vi säger under vigseln är privat och inte för allas öron. Däremot kändes det viktigt att ha föräldrarna där... varför vet jag inte riktigt =) Men jag tycker att det du skriver om att ha en speciell och känslosam ceremoni utan alltför mycket folk där, är en anledning som duger alldeles utmärkt och ska respekteras av de andra utan gnäll.