• Pinkgrape

    Söker dubbelsidig mall, liggande A4, publisher!!!

    Vi ska nu börja med vigselhäftet och skulle vilja göra dom så man får text på både fram och baksida av ett papper. Vill att det ska vara A4-storlek och att man viker det liggande, om ni förstår? Gärna till publisher!

    Är det någon som har en sådan och vill dela med sig?

    Jag har absolut ingen aning om hur man gör sånt där.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Söker dubbelsidig mall, liggande A4, publisher!!!
  • MsChevy

    Ja tror man måste va medlem...ingen aning om det går att spara som pdf...
    Har du inga bra program i datorn då? Både Word o Powerpoint funkar ju rätt bra... 

  • Pinkgrape

    Har absolut ingen aning om hur man gör i varken Word eller Powerpoint. Fick en mall till publisher härifrån till festhäftena.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Chicita

    Jag har för mig att det blir en PDF-fil när man sparar programmet från Bröllopsguiden.

    Jag använde deras mall till en början, tyckte den var riktigt bra faktiskt, men sen bestämde jag mig för att göra programmen på jobbet istället och där kan jag inte öppna deras festprogramsverktyg.
    Så då blev det Word och textrutor istället vilket funkade helt ok för mig Glad

  • Chicita

    Det dokument jag gjort är på en stående A4.
    Vill du att jag mailar den till dig i alla fall Pinkgrape?
    Det är ju kanske en början i alla fall Glad

  • Pinkgrape

    Jag tycker det är sååååå svårt att veta vad som hamnar vart när man skriver ut det sedan. Jag kan inte heller pröva skriva ut för att se så det blir rätt, då vi inte har skrivare och kommer skriva ut på ett tryckeri. De vill ha det sparat som PDF när vi kommer dit.

    Jag använder aldrig såna här program och är helt totalt lost när det gäller att göra sånt här.

    I bröllopsguiden.. det står sida 1, sida 2, sida 3, sida 4. Vilken text hamnar vart då? På sida 1, är det framsidan? Sida 2, är det så insindan på framsidan eller blir det som första sidan i häftet? Sida 3, blir det så på baksidan av första sidan eller? Jag fattar inget alls...


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Chicita

    I bröllopsguiden så är sidan 1, första sidan alltså inte första bladet.

    Om du bara är osäker på sidorna, så ta och vik ihop ett par pappersbitar och numrera som om det var en bok.
    (alltså stapla dom på varandra och sen viker du, så det blir som en bokrygg). Då får du svart på vitt hur texten ska placeras och vart förstasidan och femte sidan osv hamnar...

Svar på tråden Söker dubbelsidig mall, liggande A4, publisher!!!