• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har ni för bröllopsbudget?
  • Arlanda2011

    Vi gifter oss dagen innan en månadslång resa till Thailand.
    Pris för vigseln i Arlandas viprum är 3900:-
    Vigselförrättaren: 500:-
    Ringar ca:20.000:-
    Boende en natt Radisson Sky citys svit: 2000:-
    Bröllopsmiddag för oss och barnen: 3000:-
    Kläder bröllopsdagen: ca 1500:-

    Tycker vi har kommit mycket billigt undan :)

  • Flodis Hjärtat

    Tror vi landar på

    Bröllopet ca 85-90.000, (restaurang, mat, dricka, band, fotograf, kläder , pappersgrejer, 65 gäster, kyrklig vigsel etc)
    Ringar ca 90.000 kr ( 3 till mig och en till blivande mannen)
    Resa 50.000 ( ej matpengar och fickpengar inräknat, då säkert 30.000 till) 
    = 230.000 kr

    Mycket pengar, men helt klart värt varenda krona.

  • Åsa Assyriskt bröllop
    Ninana skrev 2011-08-03 12:00:26 följande:
    Hur många gäster ska ni ha? var ska ni hålla festen?
    Gästantalet är ej spikat exakt bröllopet är i december. Min kille har stor släkt. Tror det blir cirka 250-270 gäster. Festen hålls i Panorama festlokal i Södertälje. Vigsel i Sankt Jakob av Nsibins katedral i Södertälje.
  • Nudax
    Lissie84 skrev 2011-08-03 12:26:08 följande:
    ahhhh kommer hamna runt 120,000 på ca 50 gäster, vill väldigt gärna dra ner på det men just nu är det väldigt osannolikt., hur hamnar alla så lågt? Den största kostnaden är lolal + mat som hamnar på ca 62.000 men då ingår en hel del. 
    Vi har också 50 gäster och hamnar på 36.000 =D Så det beror nog lite på hur man väljer och vill ha det =)
  • lundabrud

    Tror att det är klånning och ring som drar iväg i kostnad ofta. Vi har en ungefärlig budget på 80 000 kr, då får jag min mammas gamla vigselring (som jag gör om storlek på) och kommer köpa klänning billigt (max 3000 kr). Gör hår och smink själv. Underhållning på fest kan ju också dra iväg (allt från polarnas band - 0 kr till inhyrt band eller DJ, typ 3000-5000), liksom proffsfotograf (vs. en vän som fotograferar gratis alt hobbyfotograf för någon tusenlapp).

  • fru2011kanske

    Vi landar mellan 90 och 100 tusen för vårt tre-dagars bröllop med 100 gäster.
    Dyrast blir maten  och lokalen.
    40 000 caterad mat, tre måltider inkl tårta på lördan
    20 000 lokalen, inkl boende för oss och gästerna
     5000 mat fredag kväll plus sön morgon
     5000 alkohol (Tyskland)
     7000 ringar (3 ny ringar, lämnade in 5 st ringar)
     3000 outfit till mig
     2000 kläder MB
     1500 barnens kläder
      500 blommor
     1000 inbjudningskort
      700 festprogram
     1000 placeringskort, tårtspade, rispåsar.
     2000 bröllopsnatt, kryssning Birka
     1700 ljudanläggning
     

  • ElinFalk85

    Budget


    Kuvertpris för dricka, mat, och tårta 750kr dvs 20250kr om alla kommer


    Klänning och skor 2000kr


    Friösr 3000 (uppsättning och makup + påfyllning av mina naglar, ska börja göra dem på salong)


    Ringar 5000kr


    Brudgumms väst 700


    Slips och näsduk 300kr


    Blommor 500kr


    Bröllopsnatten 1500kr


    Övrigt 1000kr


    Summa 34250kr


     


    Kuvertpriset är alltså vad VI betalar per person. Våra gäster betalar ingenting. däremot så ska vi önska oss pengar till vår bröllopsresa som nog kommer ha samma summa.

  • ElinFalk85

    fortsättning:
    en kompis till mig jobbar som dj så han ska spela på vårt bröllop, det blir någon spotifylistya skulle jag tro. han har ganska fria händer, vi har sagt vilken typ av musik vi gillar. Av honom önskar vi inte oss någon present då =). Vi ska ha vår fest på Enskede Värdshus i stockholm. I vårt kuvertpris ingår 1 glas mousserande vin och snacks till bröllopsskål,buffé med specialkost till vegeterianer, veganer osv. 3 glas öl eller vin, bröllopstårta  samt vickning med korv och bröd.
    Vi kommer att gå in via grinden som ligger brevid ingående. där kommer brudskål och snacks vara uppdukat, sedan avnjuter vi buffé och bröllopstårta i glasverandan (en av deras fantasiska rum, som är just ett glashus), efter det går vi ned till deras festvåning och har partaj. gästerna betalar sin dricka till partajjet själva i baren.
    kommer bli så bra!!!

  • SannaoAndreas

    Vi räknar med ca 100 000. Vi sparar så mycke vi kan just nu (vi vill ju leva oxå) men vi räknar med att lägga 60 000 själva. Sen har mina föräldrar lovat att lägga in lika mycke som de lagt på min systers bröllop (ca 30 000) och sedan har hans föräldrar lovat att bidra lite också. Så vi har tur med snälla föräldrar!!

    Det vi har "sparat" in på är:
    Lokalen (1500
    Vigas i kyrkan
    Maten (enkel för och efterrätt och varmrättsbuffe) 
    Blomutsmyckning (har en svåger med mycket skog, så han och syrran får fixa småbjörkar m.m).
    Till sist så har vi lite guldsmycken (typ kedjor) som ingen av oss använder, så det kan vi "betala" vigselringarna med.

    Det vi satsar mer på är:
    Vin och annan dryck
    Häst och vagn till oss kyrka-festlokal
    Lyxa till det innan bröllopet med ansiktsbehandlingar m.m

  • marimekko86

    Räknade lite snabbt igår faktiskt på vart vi kommer hamna när allt är betalt... 100 000:- ganska jämt...UTAN RESA. Vi hade tänkt runt 70-80 000 men det har tillkommit några fler gäster och ringarna blev dyrare än tänkt, även lokalen våran är dyr.

    Kommer dra ner litegranna nu...skippa vissa saker som egentligen inte behövs. Sminka mig själv, skippa hotell på bröllopsnatten, köpa mindre ljusslingor, ingen märkvärdig brudbukett, ingen dyr transport från kyrkan osv.

    Vi har kvar 30 000 kronor att spara ihop på tre månader. Jobba mycket extra med andra ord

Svar på tråden Vad har ni för bröllopsbudget?