• BrudiMaj2012

    3 snabba om er bröllopsresa!

    Vore kul att veta hur ni tänker med bröllopsresa, om ni ska iväg på en sådan 1. Hur lång tid efter bröllopet bär det av? 2. Vart åker ni, och varför detta resmål? 3. Vad kostar kalaset? vi har tänkt oss att åka ett par veckor efter bröllopet, förmodligen till 1om då vi båda älskar kultur och historia, sedan hyr vi nog en liten bil och ser mer av Italien. Vi landar nog runt 25000 som det ser ut nu..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-01 20:16
    Haha, ROM ska det givetvis stå som resmål... :-P
    touchscreen är inte alltid optimalt...

  • Svar på tråden 3 snabba om er bröllopsresa!
  • okt2011

    1. 8 månader efter vi har gift oss
    2. Inte riktigt bestämt oss ännu men 4-5 veckor i USA. Vi ska hyra bil och köra lite
    3. Vet inte alls vad det kommer att kosta men minst 50 000 kr. Därför också varför vi inte åker dirket efter bröllopet. Måste spara ihop lite pengar Glad

  • Vott

    1) Nästan 3 månader efter

    2) 2 veckor i Mexico med charter i Playa del Carmen. Vi (kansek mest jag) ville åka i november och tanten på resebyrån tyckte Mexico var ett bra ställe att åka till då. Samt att jag har alltid velat se chichen itza

    3)  37 000 med all inclusive + X antal fickpengar (förhoppningsvis får vi nog ihop nån krona att kunna spendera i bröllopspresent)

  • Beautiful Disaster

    1)  1 ½ vecka efter bröllopet
    2)  2 veckor i Alanya, All Inclusive. Vi älskar Turkiet och ville ha en sol, bad och partyresa Så med på resan följer min blivandes bestmans och den enes flickvän.
    3)  ca 17000 + några tusen i fickpengar  


    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Aniara4

    1. Vi gifter oss i september men åker på bröllopsresa först  i november eftersom vi ändå behöver åka bort då. Jag tenderar att bli deprimerad i november, men det släpper i advent!
    2. Två veckor på Maldiverna, för att det är min drömsemester! Ligga på en paradisstrand och bara njuuuuuuuta...
    3. Knappt 40 000, vilket vi tycker var ett riktigt fynd!

  • Anglia
    BrudiMaj2012 skrev 2011-08-01 20:14:43 följande:
    Vore kul att veta hur ni tänker med bröllopsresa, om ni ska iväg på en sådan 1. Hur lång tid efter bröllopet bär det av? 2. Vart åker ni, och varför detta resmål? 3. Vad kostar kalaset? vi har tänkt oss att åka ett par veckor efter bröllopet, förmodligen till 1om då vi båda älskar kultur och historia, sedan hyr vi nog en liten bil och ser mer av Italien. Vi landar nog runt 25000 som det ser ut nu..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-01 20:16
    Haha, ROM ska det givetvis stå som resmål... :-P
    touchscreen är inte alltid optimalt...
    5 månader efter bröllopet (alltså i januari) åker vi till Florida där vi går på Oasis of the Sea och kryssar 7 dagar i västra karibien.. Haiti, Jamaica och Mexico.. Efter det tar vi hyrbil upp till Orlando där vi spenderar några dagar med att besöka Disney World och Universal Studios etc etc.. Jag har alltid velat åka på kryssning och när man får åka med RCC så är det ju inget att fundera över.. Bor på våning 11 av 18 på båten.. =) Vi har bokat resan och kommer få punga ut med ca.40.000:-.. Men det är värt varenda krona.. =)

    A
  • förlovadflicka

    Wow, vad ressugen man blir av den här tråden! :D

  • TheD

    1. Hur lång tid efter bröllopet bär det av?

    En månad och en vecka...

    2. Vart åker ni, och varför detta resmål?

    Thailand, www.capesienna.com. Lyxigt och otroligt bra pris!!!

    3. Vad kostar kalaset?

    Grundpris för oss fyra veckor på detta hotell ~25.000:- Sen med tillval och annat ~35.000:-

  • BrudiMaj2012
    förlovadflicka skrev 2011-08-02 19:29:38 följande:
    Wow, vad ressugen man blir av den här tråden! :D
    Eller hur!
    Haha! Det är nästan så att jag ångrar att jag drog igång den.. :P

    Blir riktigt imponerad över hur väldigt bra priser vissa har hittat, nu börjar vi ju drömma om en lite längre resa iaf..
  • Smuppra

    1. Bröllop på lördagen, avresa söndag kväll.
    2. Rhodos. En vecka, all inclusive, 4+ F (genom fritidsresor). Fanns på sista minuten som en bra deal. Mkt för pengarna
    3. 11700 kr för båda.

    Hm, tror jag ska maila hotellet och berätta att det är smekmånad det rör sig om. Kan ju löna sig... Dock reser vi på söndag så... (men köpte resan idag).

  • Smuppra
    Charmina skrev 2011-08-02 09:35:20 följande:
    1. Åkte 2 dgr efter bröllopet
    2. Cypern, all inclusive med havsutsikt. Mailade hotellet direkt och sade att vi skulle komma på smekmånad så då fick vi det bästa rummet de hade, 2 champagneflaskor på rummet, fruktkorg och choklad, rosor. Gratis av hotellet :)
    3. 16.000 kr
    Hm, undrar hur man ska formulera sig. Skrev ni  bara att det rörde sig om en smekmånad som ren information eller hur skrev ni? :-P
  • Charmina
    Smuppra skrev 2011-08-02 23:35:06 följande:
    Hm, undrar hur man ska formulera sig. Skrev ni  bara att det rörde sig om en smekmånad som ren information eller hur skrev ni? :-P
    Jag skrev bara att jag skulle komma på smekmånad med min man och att jag hört mycket bra om detta hotell och undrade om de hade någon extra service för par som kommer på smekmånad.
    Då fick jag svar av dom att dom tyckte det var kul att vi valt just deras hotell och att de skulle ordna bästa möjliga service för oss.
    Sedan var det bara fixat för oss när vi kom.

    Så jag rekommenderar absolut att kontakta hotellet direkt istället för att kontakta resebolaget. Då tar dom oftast en extra peng.
  • Emblas Mamma
    Charmina skrev 2011-08-03 08:56:06 följande:
    Jag skrev bara att jag skulle komma på smekmånad med min man och att jag hört mycket bra om detta hotell och undrade om de hade någon extra service för par som kommer på smekmånad.
    Då fick jag svar av dom att dom tyckte det var kul att vi valt just deras hotell och att de skulle ordna bästa möjliga service för oss.
    Sedan var det bara fixat för oss när vi kom.

    Så jag rekommenderar absolut att kontakta hotellet direkt istället för att kontakta resebolaget. Då tar dom oftast en extra peng.
    vilken bra idé!
    Det ska vi nog med göra då, skulle vara toppenroligt om man fick något lite speciellt :)
  • Charmina
    Emblas Mamma skrev 2011-08-03 09:47:16 följande:
    vilken bra idé!
    Det ska vi nog med göra då, skulle vara toppenroligt om man fick något lite speciellt :)
    Tänkvärt är att jag läst att på en del hotell kräver dom vigselintyg.
    Men som sagt för mig funkade detta och det är värt att prova :)
    Lycka till!!
  • Arlanda2011

    Vi åker en månad till Thailand dagen efter våran vigsel på Arlanda :)
    Resan kostar ca 28.000:- för 2 vuxna och 2 barn.
    Sen har vi ca.40.000:- med oss i resepengar

  • Emblas Mamma
    Arlanda2011 skrev 2011-08-03 12:58:44 följande:
    Vi åker en månad till Thailand dagen efter våran vigsel på Arlanda :)
    Resan kostar ca 28.000:- för 2 vuxna och 2 barn.
    Sen har vi ca.40.000:- med oss i resepengar
    Vad billgit det låter!
    Vår kostar nästan femtio tusen och vi är bara två vuxna och en treåring..
    Är det som ni har beställt bara flygbiljetter eller hur gjorde ni?
  • Arlanda2011

    Vi har bara flygbiljetter, Vi har ett hus i Thailand så behöver inte boka hotell.

  • Emblas Mamma
    Arlanda2011 skrev 2011-08-03 15:15:19 följande:

    Vi har bara flygbiljetter, Vi har ett hus i Thailand så behöver inte boka hotell.


    då förklarar det saken!
    låter ju toppen! :)
Svar på tråden 3 snabba om er bröllopsresa!