Inlägg från: Arlanda2011 |Visa alla inlägg
  • Arlanda2011

    Schalins Himla eller ska jag låta en guldsmed göra en kopia. Kan det blir lika bra som Schalins?


    Har varit i kontakt med en guldsmed som kan göra Schalins Himla med Top Wesselton diamanter för 8.300.
    Det billigaste jag fått av någon som säljer Schalins är 9.800:-
    Tror ni den kan bli lika snygg om man låter en guldsmed göra den för hand`?
  • Svar på tråden Schalins Himla eller ska jag låta en guldsmed göra en kopia. Kan det blir lika bra som Schalins?
  • Arlanda2011


    Han verkar vara jätteduktig. Han har gjort en kompis ring och den blev kanon!
    Men tror ni/du att man kan få den i en helt rak skena om dom gör den för hand?
    Vill ha Schalins 237-4 till och den är rak så vill att Himla ska vara lika.
  • Arlanda2011

    Ja, hoppas det!  Blev mycket billigare och med betydligt bättre diamanter.
    För förlovningsringen (den släta) tog han 900kr i arbetskostnad och sedan 300kr gr.
    Tycker det verkar vara mycket bra pris.

  • Arlanda2011

    Det är en guldsmed i Stockholm. Han har ingen hemsida utan fick hans namn av en kompis. Hennes ringar gjorde han kanonsnygga!
    Jag bor själv ca 40 mil ifrån Stockholm så jag litar på att han kommer att fixa ringarna utan att jag kan titta förbi och prova.

  • Arlanda2011

    Någon annan som har erfarenhet av att låta en guldsmed göra en kopia`?

  • Arlanda2011

    Det blir väl en egen variant av Himla då jag ska ha den i en rak skena men i övrigt vill jag att den ska se likadan ut. Jag har nu bestämt mig för att låta den guldsmed jag varit kontakt med göra ringarna då han tidigare gjort mycket fina ringar.

  • Arlanda2011

    Vet att han gör jättefina! Men har redan bestämt att jag vill ha en som är exakt som Himla men i rak skena så då känns det bättre att gå till en som är lite billigare :)

  • Arlanda2011

    Måste höra med honom om det är ok att jag ger ut hans telefonnummer. Då han inte arbetar med detta heltid.

  • Arlanda2011
    Mls skrev 2011-08-21 21:46:40 följande:
    Vart hittade du orginal ringen för 9800kr?Vart hittade du orginalringen för 9,800kr?
    Smyckanet
  • Arlanda2011

    Jag fick ringern för ord 13.757 och sedan 30% rabatt så priset av dom landade på ca 9600 men valde att göra en likadan hos en guldsmed.

Svar på tråden Schalins Himla eller ska jag låta en guldsmed göra en kopia. Kan det blir lika bra som Schalins?