• Cassio

Bra möhippeaktiviteter i Malmö med omnejd?

Hallå!

Jag försöker planera ihop något bra men bor inte själv i Skåne och det begränsar min kreativitet eftersom jag inte vet vad som finns. Övriga deltagare är inte så värst behjälpliga heller tyvärr.

Jag hade tänkt mig antingen något "aktivt" eller nåt mer "skämma bort"-aktigt. Var inne på det där Utmanarnas hus ett tag, men vi blir inte så många (6 personer som mest) så det går nog bort. Har även funderat på att rida islandshäst, men en av deltagarna är nyförlöst så det är kanske mindre bra. Tar tacksamt emot tips!! Gärna annorlunda sådana! :)

Det får heller inte vara för dyrt, vi satte en gräns på ca 500 kr per person och det ska inkludera mat + aktivitet plus andel av brudens kostnader.

Har ni tips på bra och billiga (kvälls)restauranger, typ pubar så tas det tacksamt emot också! :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bra möhippeaktiviteter i Malmö med omnejd?
  • Happy72

Hej! malmö dansakademi har roliga dans lektioner i allt möjligt, har varit där både som deltagare på hippa och blivit hippad...jättekl, sen finns Victoria parks spa som e supermysigt.....resturang Mosaik med div Tapas är ett bra alternativ till resturang då alla kan beställa efter egen smak o tycke....sen är ju aldrig Fagans fel som avslutning...
    Lycka tilll!!!

• Theka

Jag var på en möhippa förra året som inte kostade sådär jättemycket men den var superlyckad. Vi hade frukost-picknick i Slottsparken med champagne, jordgubbar och en massa annat gott. Sedan gick vi vidare till Kallbadhuset på Ribban och solade och badade ett par timmar. Efter det åkte vi till ett aktivitetscenter typ, bredvid ÖoB och fick lära oss dansa brasiliansk salsa. Som avslutning fick vi en caterad tallrik mat på Flotten. Det var supermysigt! En tur på kanalen med egen dricka och en massa sång av trubaduren. Det blev som en miniförfest innan ett pubbesök och slutligen hemmafest med Singstar. I mitt tycke en perfekt hippa men till viss del beroende av vackert väder såklart.

Min egen hippa hölls också i Malmö och jag åt lunch på en restaurang i Västra Hamnen, spelade Laserdome på Värnhem och körde gocart ute i hamnen. Kvällen avslutades hemma hos en av tjejerna där vi alla 8 lagade en lyxig trerättersmiddag medan vinet flödade. Singstar som avslutning och om jag hade velat och orkat hade vi gått ut på krogen också men jag ville sluta på topp så istället åkte jag hem.  

• johanna suarez

Jag håller i möhippor och lär ut magdans, kan både hållas i hemmet eller i en hyrd lokal. Kika in på min sida för inspiration om hur det kan gå till =)) lycka till

• Å och D

Bilkul ute på bulltofta halkbana där man kör ombyggda bilar och tävlar mot varann... Skitkul! utmaningarnas hus i Limhamn?

Restaurang? Carib Creol.

• johanna suarez
    johanna suarez skrev 2011-08-01 10:11:37 följande:
    Jag håller i möhippor och lär ut magdans, kan både hållas i hemmet eller i en hyrd lokal. Kika in på min sida för inspiration om hur det kan gå till =)) lycka till
    Ett tips för kvällen är cuba cafe inne på folketspark, har jätte god mat och drinkar och underbar lainamerikansk musik. Var där på min möhippa och det var mycket trevligt.
  • Cassio

Kanonbra tips som jag ska kolla upp!! Tackar!!

Svar på tråden Bra möhippeaktiviteter i Malmö med omnejd?