Finns det någon mer som ska ha festen i partytält?
Vi hade vår fest i ett partytält med golv, det var 10x12 meter, så samma kvadratmeteryta som ert. Vi var 120 personer och hade gott om plats för buffébord och även en hörna att ha trumset och sånganläggning färdigriggade så att sådant inte behövde göras efter att vi hade ätit.
Vi tog undan de främsta borden för att få större dansgolv, men absolut inte allt. Jag upplevde att tältet var gigantiskt!
Det jag har hört är att en kvadratmeter per person är rymligt. Ni borde till och med kunna få plats med runda bord (tar mest plats tror jag) och även låta dem stå kvar fast ni har dans efteråt. Kanske till och med en myshörna?
Testa med att rita upp tältytan skalenligt på ett papper, klipp sedan ut borden i rätt skala och även stolar. Sedan kan ni möblera och se hur stort det blir och vad annat ni vill få in i tältet.
Det var förresten väldigt fint att vara i tältet. Golvet gjorde hela skillnaden tyckte jag. Vi hade trägolv, men jag har även varit på bröllop där de har haft något slags jutesäcksgolv, det var också bra, fast inte till dans så klart, då var dansen i en annan lokal.
Vi hängde även upp sådana där mygglampor i alla öppningar och hade en liten myggmedelsbuffé där man kunde förse sig. (Det verkar ha funkat eller också var myggen ganska lugna den dagen.)