Inlägg från: SnartfruHultgren |Visa alla inlägg
  • SnartfruHultgren

Finns det någon mer som ska ha festen i partytält?

Hej!
    Vi ska hyra ett partytält med golv till vår bröllopsfest. Är det någon mer som har eller ska göra det?

Vi ska vara omkring 50 personer och har blivit rek. 8 x 15 meter. Är det en bra storlek?

Skulle vara kul med lite inspiration och idébyten.

• Svar på tråden Finns det någon mer som ska ha festen i partytält?
  • SnartfruHultgren

Vi ska gifta oss först den 16 juni 2012, så det är ju ett tag kvar. Vi ska också ha tältet i en stor trädgård bredvid ett hus, så toalett finns ju i huset, men vi funderar också på att hyra en bajamaja så man slipper långa toalettköer till en enda toalett.

Vi planerar runda bord + ett honnörsbord, ett buffébord och en bar inne i tältet vid dåligt väder. Ett litet dansgolv.

Jag funderar också på om det blir billigare att köpa? Var köper man isf riktiga rubusta tält? Jag tänker på vind och väder, man vill ju inte att tältet ska flyga iväg eller blåsa sönder. 

Jag har kollat med rent-a-tent som erbjuder helhetslösningar, men det blir ju hyffsat dyrt iallafall om man jämför med att ha festen i en lokal.

Typ så här skulle det ju kunna se ut, dock ska vi ju ha runda sittbord. Ev. tyg i taket. Ljuskronor m.m

• SnartfruHultgren

Vi har ju tänkt trädgårdsbröllop hela tiden, och tältet har vi ju tänkt att ha som skydd för regn.

De tälten vi har kollat på med golv och möbler går dock på strax över 20 000 kr!!! Går det att hitta billigare någonstans?

Jag känner iaf att golv är ett måste, med tanke på gäster i högklackat, möbler samt dans.

• SnartfruHultgren

Nu har vi fått en offert på ett tält som är 8 x 12 meter 8900:- + golv 3360 :-. Det tycker jag är ett rimligt pris, fortfarande dyrt, men inte i jämförelse med rent-a-tent.

Nu till min oro? Finns det risk att det blir för litet? Vi blir max 60 personer.  Vi vill ju ha ett litet dansgolv och så ska vi ha runda bord + honnörsbord.

Om man ska ha 8 x 15 meter tillkommer 1600 kr för tältet, och sedan får man väl lägga till för golvet också antar jag.

• SnartfruHultgren
    Nudax skrev 2011-08-07 19:07:51 följande:
    För oss blev det att hyra!

Vi får ett tält på 6*12 meter
    Golv till det
    10 bord (180*80) + 50 stolar

De kör ut alltihopa, sätter upp det, kommer tillbaka 2,5 dygn senare och plockar ned alltihopa och kör tillbaka det.... för 7.700kr! Vi tycker det blev superbra och ska spara in i andra punkter ni budgeten för att ha råd med detta =)
    Vilket bolag och var i Sverige? 

Kram 
Svar på tråden Finns det någon mer som ska ha festen i partytält?