• Jossen

Kinaklänning

Hej hej!
    Vad är en "kinaklänning"? Jag ser trådar om det jämt.

• Svar på tråden Kinaklänning
  • Jossen

Tack för era svar:)

Jag har aldrig orkat läsa de där trådarna helt då det typ är 300 inlägg.

Men är det olagligt så är jag inte så intresserad ändå!

• Jossen
    lana822 skrev 2011-07-29 12:26:09 följande:
    Jaså? Och hur gör man det? Kan du göra en skiss av din drömmklänning då? Det är ju bara designers som kan göra skisser:)
    Att bara mejla och förklara till en kiness som kan knappt engelska känns orealistiskt.
    Olagligt eller inte, men för att göra en skiss behöver man ju knappast vara designer.  Hur man gör? Man skissar helt enkelt.
  • Jossen
    Hvidbrud skrev 2011-07-29 00:07:46 följande:
    Det som är olagligt är att kopiera en klänning rakt av. De absolut flesta kinaföretag gör inte det ytan använder bilder som inspiration. Du kan få något som liknar, men det är i te en exakt kopia. Är man klar över att man tar en risk, som man gör med allt man köper utan att se först (tex på nätet eller av en skräddare) och har gjort sin reserch, (etik, kvalité och leveransduktighet ect) kan det vara väl värt att försöka. Bland länkarna i kinaklänningtrådwn fins en länk till en tråd där de som fått sina klänningar har skrivit. Ta en titt där och döm själv!
    Jag var faktiskt mest nyfiken på vad alla menade med det;) Behöver inte köpa en klänning än:) Men tack för infon i alla fall!
Svar på tråden Kinaklänning