• tesso77

Hur mycket kostar era inbjudningar?

Hur mycket pengar lägger ni på era inbjudningar i runda slängor?

Tycker det är svårt att veta vad som är rimligt och inte. Vi ska ha runt 100 gäster så jag vill ju inte lägga för mycket på dem, folk slänger väl ändå dom efter bröllopet antar jag. Har tänkt att göra dem själv och idag f yndade jag  inbjudningskort (vita och utan nån text)  på Panduros rea, 110 st dubbla kort och 110 st kuvert för 462 kr Guld i mun Det måste väl ändå vara billigt?! Rabatten blev nästan 1200 :-
    Sen tillkommer ju klart lite dekorationer och patroner till skrivaren, osv.....

• Svar på tråden Hur mycket kostar era inbjudningar?
  • Chicita

Tror våra gick på ca 5:- styck. I papperskostnad då.
    Jag skrev ut inbjudningarna på jobbet och dom bjöd på kopieringsavgiften.

Vi gjorde inga avancerade inbjudningar utan ett A4 papper och ett sånt där avlångt kuvert.
    En snygg formulering bara i stil som matchade temat. Enkelt...

• bruden
    teah skrev 2011-07-29 09:03:37 följande:
    Bruden: Åh va billigt! gjorde du i något speciellt program eller hade du en egen design på det? Skickade du till ett vanligt tryckeri på orten eller något via internet? Har du någon bild :)
    Jag jobbar i Adobe InDesign och Illustrator så jag ritade/gjorde allt från scratch. Har tyvärr ingen bild på det färdiga kortet. Skickade upp det på nån av alla dessa sidor som erbjuder tryck från egen design. Minns inte vilken det var men det är inte Vistaprint, det vet jag
  • Vott

Våra gick på 10,5 kr/st exkl porto. Vi beställde 15*15 cm från Crimson. Det blev väldigt snyggt och jag är inte så pysslig så jag är mer än nöjd med dem. =)

• tesso77

Nån som vet var kan man hitta fina dekorationspapper osv förutom hos Panduro? Tycker de är ganska saftiga i sina priser Guld i mun funderar på att använda tapet, nån annan som användt sig av det?

• Chicita
    tesso77 skrev 2011-07-29 10:29:37 följande:
     Nån som vet var kan man hitta fina dekorationspapper osv förutom hos Panduro? Tycker de är ganska saftiga i sina priser Guld i mun funderar på att använda tapet, nån annan som användt sig av det?
    Jag har använt tapet vid andra tillfällen. Det kan bli riktigt snyggt om man är noga när man skär till den.
    Försök ge den tid att ligga i press bara, alltså gör dom i tid och lägg dom i högar med tyngd ovanpå.
    Tapet har ett irriterande sätt att krulla ihop sig på annars
  • tesso77
    Chicita skrev 2011-07-29 10:37:18 följande:
    Jag har använt tapet vid andra tillfällen. Det kan bli riktigt snyggt om man är noga när man skär till den.
    Försök ge den tid att ligga i press bara, alltså gör dom i tid och lägg dom i högar med tyngd ovanpå.
    Tapet har ett irriterande sätt att krulla ihop sig på annars
    ok, tack för tipset!
  • förlovadflicka

Vi betalade ca 1000 kr för 20 kort :)

• fru2011kanske

Jag gjorde dem själv och betalade ca 900 kr för 40 kort (102 gäster), plus porto.
    Men jag är supernöjd!

• Lexa

Vi har beställt våra inbjudningskort från kortdesign.se och kommer att betala 20 kr styck för dem. Då ingår tryck på både framsida och insida. Vi valde modellen belive och fick även hemskickat ett provkort på inbjudan innan så att vi kunde se hur den såg ut in real life.

• förlovadflicka
    Lexa skrev 2011-08-11 20:38:13 följande:
    Vi har beställt våra inbjudningskort från kortdesign.se och kommer att betala 20 kr styck för dem. Då ingår tryck på både framsida och insida. Vi valde modellen belive och fick även hemskickat ett provkort på inbjudan innan så att vi kunde se hur den såg ut in real life.
    vi hade spira-kortdesign, undrar om det är samma folk bakom? Är att rekommendera iaf, flera gäster (inklusive vigselförrättaren som måste sett hur många inbjudningar som helst...) har sagt att det är de finaste korten de sett :)
  • lilja

Har beställt provkort från vistaprint.se som jag inte hunnit få än, men om de ser bra ut så kommer jag att få betala runt 250:- för 40 inbjudningskort m. kuvert + informationskort.
    Inte så farligt tycker jag.

* 21 juli 2012 *
  • Pinkgrape
    lilja skrev 2011-08-11 22:52:16 följande:
    Har beställt provkort från vistaprint.se som jag inte hunnit få än, men om de ser bra ut så kommer jag att få betala runt 250:- för 40 inbjudningskort m. kuvert + informationskort.
    Inte så farligt tycker jag.
    * 21 juli 2012 *
    Hur lyckades ni med att få det så billigt? Vi betalade ca 400kr för våra 50 kort :P
    Vad är informationskort?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • lilja
    Pinkgrape skrev 2011-08-11 22:54:11 följande:
    Hur lyckades ni med att få det så billigt? Vi betalade ca 400kr för våra 50 kort :P
    Vad är informationskort?
    Vet inte, det blev summan när jag klickade mig fram till kassan. Har bara tagit det enklaste kortet och lagt till vårt monogram.
    Informationskort är där övrig info. om presenter, barn, bar tillsjälvkostnadspris osv. står. Ville ha vår inbjudan så "ren" som möjligt.
    * 21 juli 2012 *
  • Pinkgrape
    lilja skrev 2011-08-11 23:20:38 följande:
    Vet inte, det blev summan när jag klickade mig fram till kassan. Har bara tagit det enklaste kortet och lagt till vårt monogram.
    Informationskort är där övrig info. om presenter, barn, bar tillsjälvkostnadspris osv. står. Ville ha vår inbjudan så "ren" som möjligt.
    * 21 juli 2012 *
    Ahaa, då förstår jag :) Ja, jag tycker då iofs att de aldrig har samma priser två dagar i rad där :P
  • LaKatiiX

Våra blev 8kr/st med dekoration o allt! :) Vi har då gjort 30 inbjudningar!

Svar på tråden Hur mycket kostar era inbjudningar?