Pinkgrape skrev 2011-07-27 12:59:27 följande:
För mig finns det några saker som gör att jag är helt stensäker på att min käre sambo, fadern till min dotter och min blivande make är helt rätt för mig även nu, 6år efter vi träffades, och för all framtid (förhoppningsvis :P)
Han kan alltid få mig på bra humör Jag tänker på honom när han inte är här Vi lyssnar alltid på den andra, åtminstone med halva örat ;P Vi kan prata med varandra om allt, vara ärliga och har inga hemligheter Vi delar vissa intressen och delar inte på andra Ibland pirrar det fortfarande till i magen när jag tittar på honom Jag tycker således att han fortfarande är snygg alltså Vi kan bråka, det är okej, för vi vet att vi kommer reda ut det Vi litar på varandra till 100% Bara tanken på att inte vakna upp brevid honom gör mig ledsen Han är en underbart bra pappa Vi delar samma värderingar och mål i livet och stöttar alltid varandra Han är min bästa vän
Finns säkert minst lika många saker till som jag skulle kunna lista upp, men det där var vad jag kom på såhär direkt på rak arm och sådant som jag tycker är viktigt :)
Precis så känner jag också - och det var det som gjorde att vi bestämde oss för att gifta oss!
Senast igår jämförde jag med hur jag var med mitt ex, som jag inte kände att jag kunde lita på (jag har problem med att lita på folk sen jag var barn - vilket bidrar till att jag känner att det här verkligen är rätt då jag inte ens litar på min pappa såhär mycket och min pappa är bäst). I alla fall, min m2b och hans kusin bestämde sig i helgen för att de ska åka på nått hardstyle party i oktober. Vilket för mig innebär att han är borta i två dagar och festar med sin kusin och en massa folk som jag aldrig har träffat på ett ställe där det troligtvis finns alldeles för mycket alkohol och troligtvis droger. Jag har dels problem med att lita på folk, och jag har problem med alkohol och droger - min mamma var alkoholist och att klara av att folk dricker alkohol är ett stort steg för mig. Men konstigt nog så har jag inget problem med att han åker. Däremot så undrar jag vad fan jag ska göra under tiden, vi har inte sovit en enda natt utan varandra på över ett år...