Chicita skrev 2011-07-26 20:27:49 följande:
Vi kommer att ta fotograferingen innan vigseln.
Varken jag eller min blivande är såna som sparar på tårflödet, så även om sminket håller så kommer jag ha rödsprängda ögon och röd rinnande näsa efteråt. Och så vill jag inte se ut på mina kort
Men det här är ju en sån där typisk "det är ert bröllop - gör som ni vill" - grej

Om ni kör en tipspromenad så skulle jag nog göra en som det inte finns rätta svar på, eller så många att det inte går att välja ett svar.
Och sen förkunnar ni alla vinnare av tipspromenaden och tar brudskålen. På så sätt så behöver inget rättas...
Vi har en tipspromenad som vi tänkte skicka ut folk på mellan efterrätten och kaffe / tårta. Så cateringfirman hinner röja av borden och ta med sitt porslin. Kaffet kör vi på lokalens porslin. Så det är inget som vi behöver stressa med liksom...
Den tipspromenaden är superknasig.
Typ "Per gräver ett dike, hur djupt är diket?"
1: nån meter eller så
X: ok ok... två meter då
3: tre meter, men sen gräver jag fan inget mer...
Det finns en svarsmall med rätta svar. Dock är det ju inte "rätt" i den bemärkelsen. Men vi tänkte rätta ändå, eller sätta nån på att rätta snarare...
Ja, vi (eller kanske mest jag..) gråter för allt och ingenting så det kan kanske vara en bra idé att ta kort innan..
Aleta, det är ju det jag är rädd för i så fall, att gästerna ska behöva vänta en hel evighet på oss.. Festen ska vi som sagt ha tvärs över gatan bara så det är väl egentligen bara att samla alla och gå dit och sen sätta igång med mat och allt... Jag har inte valt klänning än så beroende på vad det blir för nån så får jag kanske byta om till festen och då kan det ju vara bra att bjuda på nån typ av fördrink iaf... :)
Tipspromenad går ju också att ha mellan maten och tårtan, så att alla får en chans att sträcka på benen. Tack för era svar! Fortsätt gärna att komma med idéer och tips! :)