• Kattpo­et
    Äldre 21 Jul 16:54
    2940 visningar
    5 svar
    5
    2940

    Hjälp med namn!

    Wardon, Wasson och Rawson finns redan i Sverige så dem kan du inte använda.  De andra känns lite för ihopblandade.

    Men vad tror du om detta , Gordon betyder stort berg, kulle, klint,brink.   och  Wass kan ju vara  både  skarp och rö ( växten),  så vad sägs som Skarpberg  Skarpklint,  Röklint, Röbrink ?

  • Kattpo­et
    Äldre 21 Jul 17:32
    #3

    Nawa, jag gifte mig i Skottland   för ett år sen så var det lättast att ta  mannens  namn, det blev billigare.
    http://www.ukdp.co.uk/name-change-marriage/

    Men du har  rätt du får  kalla dig vad som helst i Uk  men det kostar att fixa papperna och   jag har fått nog av den Skottska byrokratin,  vi kommer aldrig flytta tillbaka.

    Om du gifter dig i Skottland, kom ihåg  att få de svenska papperena stämplade 3 gånger,  en stämpel är tydligen inte tillräckligt. 

  • Kattpo­et
    Äldre 22 Jul 12:42
    #5

    Han bodde i Skottland, i Fife området ,  han är skotte,  jag fick nog av stället efter 3  veckors "snökaos" och all jäkla trassel med att gifta sig.  Sverige kändes som  de enda rätta.   Men vi har fortfarande trassel med  skotsk byråkrati.

    Jo visst är det lättare att byta namn där men har ni tid att få namnet befäst i Skottland? 

Svar på tråden Hjälp med namn!