• Pinkgrape

Tips på dekoration bakom brudparet önskas!

Jag skulle så gärna vilja markera ut våra platser på något sätt. Skylta lite med att "här sitter brudparet", men hur gör man det? Jag vill inte ha något framför oss på bordet och helst inte björkris eller liknande. Vi kan tyvärr inte heller sätta upp något på väggen (vi får inte det). Vad gör man då? Hur löser man det? Någon som har tips?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Tips på dekoration bakom brudparet önskas!
  • Cicci90
    Pinkgrape skrev 2011-07-21 13:36:15 följande:
    Jag skulle så gärna vilja markera ut våra platser på något sätt. Skylta lite med att "här sitter brudparet", men hur gör man det? Jag vill inte ha något framför oss på bordet och helst inte björkris eller liknande. Vi kan tyvärr inte heller sätta upp något på väggen (vi får inte det). Vad gör man då? Hur löser man det? Någon som har tips?
    En blomsterbåge kanske?
    Eller det kanske var det du menade med "inte björkris eller liknande"? :P
  • Pinkgrape
    Cicci90 skrev 2011-07-21 14:30:26 följande:
    En blomsterbåge kanske?
    Eller det kanske var det du menade med "inte björkris eller liknande"? :P
    Hehe ja, en blomsterbåge känns inte så.. aktuellt kanske. Vill inte ha vildblommor och att köpa blommor att fylla en hel båge kan nog bli rätt dyrt :/
  • Chicita

Vi kommer helt sonika att ta med två stolar hemifrån med HÖG rygg och klä in dom så dom blir lite tronliknande.
    Det kommer att skilja ut sig från mängden eftersom alla andra stolar har låg rygg...

Sen kommer vi också fylla två krukor med antingen cement eller bara grus och sätta en planka/ trädpinne i varje och sen en tvärgående planka emellan dom. På den ska det monteras vapensköldar med "vårt" vapenmärke bland annat Glad

Du skulle ju exempelvis kunna ta en kruka med stenar och en rund käpp och fästa ett stort hjärta på och ställa bakom er...

• Future Mrs S

En ballongbåge då kanske? Ballonger tycker jag känns lite barnkalas men jag gillar barnkalas ;D 

• Pinkgrape

Ju mer man hör om ert bröllop Chicita, desto mer nyfiken blir man. Ni har verkligen tänkt på allt och det låter som att det kommer bli så väldigt fint :)

Tack, det var ett bra tips, det borde ju absolut funka :)

• Tessann

Just nu på väggen bakom oss hänger det en "Övningskör" skylt *S*

Det tyckte kompisarna som var igår och hjälpte till lite passade bra :)

Svar på tråden Tips på dekoration bakom brudparet önskas!