Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

    Att möta sin själsfrände

    Jag är nitton och ska gifta mig så det är klart att man kan hitta den rätte tidigt! Men att man avslutar varandras meningar och det känns som man känt varandra hela sina liv säger ju alla, det är liksom ingen grund att bygga ett äktenskap på. Jag tror att det är jätteviktigt att man har samma värderingar, målsättningar och prioriteringar, sådant som nästan aldrig ändras hos en person. Det är de tre sakerna jag älskar mest hos min fästman, inte att han tex är rolig, flummig, snygg och gillar att skämma bort mig. För de sakerna skulle kunna ändras, men hur man behandlar andra människor, att man prioriterar familjen framför pengar och sådana saker, de ändras oftast inte lika mycket.


    Sedan tror jag också att det är viktigt att man i vår ålder har hittat sig själv, om du förstår vad jag menar. Innan man kan hänge sig så till någon så måste man ju veta vem man själv är och vad man vill, så det har lite med ens egen mognad att göra också.


    Jag kände precis som du när vi inte varit tillsammans så länge, men jag insåg att det var först efter att vi varit ihop sådär 1,5 år som jag verkligen lärde känna honom. Innan dess kändes det verkligen som jag visste allt om honom, men det kom liksom till en annan dimension då. Nu har vi varit ihop i 2,5 år och först nu känns det som att det är bra tid för oss att gifta oss :)

  • förlovadflicka
    cornelialandegren skrev 2011-07-20 22:25:54 följande:
    Du har rätt. Jag känner att jag har hittat vem jag är och vad jag vill i livet. Vilka värderingar jag har osv. Jag har länge varit mycket sjuk och det har bidragit till att jag funnit vem jag är i själen. Jag har fått växa upp väldigt fort, men samtidigt så är detta det bästa som har hänt mig.

    Jag måste ta reda på var min pojkvän står i denna fråga. Jag har fått antydningar men har inte vågat fråga rakt ut.
    Dock så ligger vi på samma plan med allt inprincip. Känslan jag har för honom går inte att sätta ord på och jag kan inte själv förklara den.

    Jag är förvirrad själv och sökte mig hit, kanske för att få mina tankar utredda, och kanske prata med någon som förstår.
    Om du har en mamma eller syster kanske det är bättre att prata med dem? :)
Svar på tråden Att möta sin själsfrände