• Mirjami

    Dekoration bakom honnörsbordet

    Beroende på hur väggen bakom ser ut är ju lakan som hängs fint ett alternativ till mindre vacker bakgrund. Sedan kan man ev ha organza-tyg i temafärgen som hängs och knuts snyggt.

    Björkarna- Mycket fin idé tycker jag.

    Annars finns ju banderoller att beställa, det är också ett minne som kan tas fram varje år ni firar bröllopsdag framöver!

    Vi ska ha blombåge på bordet istället vi, bakom har vi ingenting. Om inte någon annan fixat banderoll som överraskning då, det hade faktiskt varit jätteroligt. Jag var inne på det ett tag, men har glömt beställa och nu är det försent. Två veckor bara och i semestertider är det bra att vara ute minst en månad innan för att vara säker!

  • Mirjami
    Mariamilena80 skrev 2011-07-21 12:05:59 följande:
    Vi har ingen vägg bakom, utan en scen... jag funderar på att ha 2 ballonger uppblåsta av helium och knyta fast dem på våra stolar.. Men jag vet ej..kanske känns lite kalas över det... TIPS=)?
    Billigast då är Teknikmagasinet (399 kr inkl ballonger, vet dock ej färg, räcker till 30 st)! Och att få någon att blåsa upp ballongerna så kort tid som möjligt innan folk anländer, annars kan de fisa ihop. Fast har du tjocka ballonger, dyrare sorter så håller det bättre!

    Vi skulle haft scenen bakom, men vi ska ha blombåge vilket då kunde vara i vägen för det bildspel eller film som nog kommer visas på projektorn vars duk sänks ner på scenen. Så vi vred hela arrangemanget och kommer då ha en fin vägg bakom. Får se om vi gör ngt bakom oss.

    Kom bara på en sak appropå projektor. Varför inte vita dukar/lakan/tyg eller projektorduk och ett långsamt bildspel med bilder från att man var barn upp till livet tillsammans? Skulle vara fint bakom!
Svar på tråden Dekoration bakom honnörsbordet