Psalmerna är valda....
....tror vi nr 753 och 791 och så går vi ut till Underbart med Moraeus. Tycker det är svårt när man inte kan höra hela psalmen på nätet, vill ju att det ska var "lätt" sjunget för gästerna.
....tror vi nr 753 och 791 och så går vi ut till Underbart med Moraeus. Tycker det är svårt när man inte kan höra hela psalmen på nätet, vill ju att det ska var "lätt" sjunget för gästerna.
Psalmerna ni valt är ju båda hämtade ur Verbumtillägget till den svenska psalmboken.
Två nyare sånger som man "kommit på att dom kan passa som psamler" ungefär.
Nu är det härligt att leva (som blivit psalm 753) är en känd körsång.
Kanske inte speciellt lättsjungen men vacker.
I körversion:
">
Du vet väl om att du är värdefull (som blivit psalm 791) är dock mer välkänd och spelades flitigt
i slutet på 80-talet. Numera inte minst känd för Carolas otaliga versioner :)
Här är den i körversion
">
Min sambo var väldigt bestämd med att det skulle vara psalmer som "alla" kan, så jag fick allt vackert slopa mitt förslag på psalm 753. Tyckte att den var glad och stämningsfull och egentligen inte särskilt svår att sjunga, men det är klart, de flesta har kanske inte hört den.
Huruvida något är lättsjunget eller ej, tycker jag hänger mycket på kantorn - ett tydligt intro där melodin framgår kan hjälpa till mycket när det är en mer okänd melodi.
EeB tack för dina länkar....nä lättsjungen var den ju inte hörde jag nu....hmmm hade för mig att den var lite klämmig å glad...får kanske hitta någon annan...