• Future Mrs S

Hur breda blir era ringar ihop?

Jag har svårt att bestämma mig angående ringar. ett av de största problemen är att jag inte vet hur breda jag tycker att dom får vara, därför undrar jag hur breda era förlovningsring+vigselring kommer bli/är?

Om ni bara har en ring hur bred är den?
    Om ni har fler än två hur breda blir dom ihop?
    alltså det måste inte vara just förlovnings+vigselring ;)

Det jag funderar på är en ring som är 8mm och en som är 4mm=12mm blir det för brett?
    Provat 2X5mm och det kändes bra och såg fint ut men jag vet inte?

Jag vill att det ska vara ganska blaffigt men inte så det blir opraktiskt.. :/

Tips/råd? :)
    Visa GÄRNA bilder på hur breda era ringar är! (alltså när dom sitter på fingret) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-19 21:23
    Lägger till frågan om någon har som "frästa" spår i sin ring och som då kan berätta om det är en bra eller dålig ide? samlas det smuts och annat äckligt i dom eller håller dom sig fräscha liksom?

• Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?
  • aniara

Nu har jag inte köpt vigselring än, men den kommer inte bli bredare än 3 mm. Min förlovningsring är 3 mm bred. Jag har s.k. pianofingrar och tycker att de är ganska långa, men det är inte snyggt med mer bredd än så. Min stil är mer elegant/klassisk än megabling.

• Challan

Jag fick hem mina ringar idag, och är så himla nöjd.... Jag har ganska små händer och korta fingrar, men valde ändå en förlovningsring som är 6 mm bred och vigselring 3 mm. De är dessutom ganska höga, 2,4 mm.
    Jag är hur nöjd som helst, och tror jag kommer trivas så bra med dem! Bilderna nedan stämmer inte helt, då jag har båda ringarna i vitt guld.

• Sagoslottet

Jag har inte fått hem mina ringar än, så jag följer denna tråden med stor nyfikenhet. Jag kommer att ha tre ringar, på totalt ~13mm och jag har faktiskt ganska små händer också, men tror det kan bli bra, om inte annat kommer jag ha dem ändå, på ren envishet Flört

• EA83

Just nu lutar det åt totalt ca 5 mm 2 ringar á 2.5 mm vardera. Schalins classiska + passion... Tidigare var jag inne på att ha Mountain Jungfrau också från schalins, den är 5 mm, men det såg för stort ut på mitt finger...

• Yasse

Jag har valt en slät ring 5 mm och en med stenar 3 mm bred, båda ringarna har en höjd på 2,3 mm. Det blir handsmidda ringar!

• Future Mrs S

Fler får gärna lägga ut bilder på när ni har på er ringarna, eller andra ringar med olika bredder så jag (säkert fler med mig) ser hur brett det blir.. :)

• LoJ

Ingen bild än tyvärr men förlovningstingen är 2,2 och vigselringen 3,5 så 5,7 mm tillsammans!

• Runi

Har tvärr ingen bra bild men mina är 10 mm men jag tror alla borde prova innan eftersom det beror så mycket på hur stora händer man har. Testade 11 mm och då blev det för mycket men jag har en väninna som knappt kan ha 6 mm.

• sommarblommor

Min förlovningsring är 4mm bred och vigselringen lutar åt 6 mm

• sollan

Förlovningsringen är 5mm bred och vigselringen är 3 mm.

Fru Olsson sedan 120414 <3
Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?