• RedHea­d
    Äldre 19 Jul 20:22
    41810 visningar
    248 svar
    248
    41810

    Midsommarafton 22:e juni 2012, nån mer? :D

    Gifter mig den 22:e juni 2012 och undrar om det är någon mer som gör det?


    Hade varit roligt att ha någon att planera, och dela tips och tricks med till Dagen D ihop med då gubben min gett mig fria händer.


    Lite tråkigt men hoppas det är fler där ute som gifter sig till nästa Midsommar :D

  • Svar på tråden Midsommarafton 22:e juni 2012, nån mer? :D
  • RedHea­d
    Äldre 26 Aug 11:18
    #21

  • RedHea­d
    Äldre 26 Aug 11:19
    #22

    Och såklart den snyggaste dekorationen - nästsista bilden- Upgröpta äppel som det sitter ett värmeljus i :D

  • RedHea­d
    Äldre 26 Aug 11:22
    #23

    Sandra: Vildsvin är som godast när det är grillat!


    Vi ska gifta oss i Öljehults Kyrka kl2. sen blir det "efterfest/Middag" i Öljehults bygdegård.. Kommer bli väldigt lantligt... sen blir det Häst och vagn åkning där imellan :D


    Ni då?

  • sandra­tobias­13
    Äldre 27 Aug 08:07
    #24

    ÅÅ mysigt:)  vi ska gifta oss i bräkne-hoby kyrka, därifrån åker vi en gammal häftig bil till karlsnäs, där ska vi åka båt från badplatsen till själva karlsnäsgården tänkte vi:)
    Va inne på häst och vagn först men dom uppklädda hästarna jag ville ha var lite för dyra:P

  • Midsom­marbru­den
    Äldre 27 Aug 11:06
    #25

    Det är jätte svårt att inte berätta för nån   Men brorsan och hans fru har fått veta, för jag ska låna hennes klänning och sen har jag skvallrat för en vän som är duktig på bröllop och planering.

    Det som är det svåraste med det här är hur man ska lägga upp dagen. Ska man ta det direkt när gästerna kommer? Eller ska man ta det efter midsommarbuffén och smita iväg för att göra sig i ordning. Men då kanske alla  fattar att det är nåt på gång eftersom man har dukat lite extra fint.
    Nej det får nog bli direkt när alla kommer men  hur hindrar man dom från att gå in i partytältet? Vill ju inte att de ska se nåt innan. Och sen är ju problemet med de där personerna som alltid kommer lite för sent. Får väl sätta en annan tid för dom annars 

    Det där med dukning och tema är inte så lätt för en som är så velig som mig. Älskar ju silver, rosa och lila så kanske får bli nåt åt det hållet. Men lime är ju också väldigt fint faktiskt. Så mycket val det fins

    Grillad vildsvin är ju så gott!!!

  • RedHea­d
    Äldre 27 Aug 22:54
    #26
    sandratobias13 skrev 2011-08-27 08:07:47 följande:
    ÅÅ mysigt:) vi ska gifta oss i bräkne-hoby kyrka, därifrån åker vi en gammal häftig bil till karlsnäs, där ska vi åka båt från badplatsen till själva karlsnäsgården tänkte vi:)
    Va inne på häst och vagn först men dom uppklädda hästarna jag ville ha var lite för dyra:P

    Det lät dyrare att åka häftig bil +båt ^^ Men det beror kanske på vad man har för kontakter? Vi känner ju han som äger Börjes i Tingsryd så genom han får vi lite billigare häst och vagn, sen känner vi fotografen med och frisör har vi båda i släkten.


    Buffé tror jag blir bäst iom det är midsommar, (skrev först nyår, klockan börjar bli läggdags:P )
    då får det bli vanlig sill och potatis och etc vad man nu har på ett midsommarbord xD fast förrätt och efterrätt blir det ju givetvis som planerat.


    Men du som bor i Ronnebytrakterna, vet du nån bra konditor?
    Och btw, vill du beställa billiga blommor (hon är extremt duktig!) så ska du åka till Lilla Hjärtat i tingsryd, ligger brevid börjes. Hon kör ut blommorna till en också så man slipper stressa med att hämta dekorationer och buketter.

  • RedHea­d
    Äldre 27 Aug 22:57
    #27
    Midsommarbruden skrev 2011-08-27 11:06:23 följande:
    Det är jätte svårt att inte berätta för nån Men brorsan och hans fru har fått veta, för jag ska låna hennes klänning och sen har jag skvallrat för en vän som är duktig på bröllop och planering. Det som är det svåraste med det här är hur man ska lägga upp dagen. Ska man ta det direkt när gästerna kommer? Eller ska man ta det efter midsommarbuffén och smita iväg för att göra sig i ordning. Men då kanske alla fattar att det är nåt på gång eftersom man har dukat lite extra fint. Nej det får nog bli direkt när alla kommer men hur hindrar man dom från att gå in i partytältet? Vill ju inte att de ska se nåt innan. Och sen är ju problemet med de där personerna som alltid kommer lite för sent. Får väl sätta en annan tid för dom annars Det där med dukning och tema är inte så lätt för en som är så velig som mig. Älskar ju silver, rosa och lila så kanske får bli nåt åt det hållet. Men lime är ju också väldigt fint faktiskt. Så mycket val det fins Grillad vildsvin är ju så gott!!!

     


    Visst är det svårt att inte säga det till någon! De enda som vet det är min lillasyster och min barndomsbästis, samt gubben barndomsvän.


    Annars är vi med knäpptysta om det. Kliar i fingrarna men samtidigt vill man inte avslöja något då (både min och gubbens släkter gillar att "Skicka-vidare"...)


    Ha partytältet stängt tills alla kommit. Bjud hellre då på några snittar och lite sprit till de som vill ha. Sen överraskar ni dom med att gå in i partytältet.


     


    Skulle cokså haft partytält på tomten, men sen kom jag på... Vart ska alla parkera? xD


     


    Vart bor du förresten?

  • sandra­tobias­13
    Äldre 28 Aug 09:16
    #28
    RedHead skrev 2011-08-27 22:54:06 följande:

    Det lät dyrare att åka häftig bil +båt ^^ Men det beror kanske på vad man har för kontakter? Vi känner ju han som äger Börjes i Tingsryd så genom han får vi lite billigare häst och vagn, sen känner vi fotografen med och frisör har vi båda i släkten.


    Buffé tror jag blir bäst iom det är midsommar, (skrev först nyår, klockan börjar bli läggdags:P )
    då får det bli vanlig sill och potatis och etc vad man nu har på ett midsommarbord xD fast förrätt och efterrätt blir det ju givetvis som planerat.


    Men du som bor i Ronnebytrakterna, vet du nån bra konditor?
    Och btw, vill du beställa billiga blommor (hon är extremt duktig!) så ska du åka till Lilla Hjärtat i tingsryd, ligger brevid börjes. Hon kör ut blommorna till en också så man slipper stressa med att hämta dekorationer och buketter.


    Hehe känner en som har en sån där väldigt gammal fin bil o båt kan vi också låna gratis så blir helt gratis för oss:)
    Frisör har inte vi någon i släkten men brorsans tjej sminkar mig o gör naglarna, hon är färdigutbildad lagom till vårt bröllop:)
    ja det är ju bra när man kan få allt så billigt som möjligt:)
    Okej ja men det kanske man skulle ta o kolla upp, är ju bra att hon kör ut med det med för det vill man gärna slippa tänka på:)
    Ja alltså contan gör ju superfina tårtor men ska beställa vår ifrån maxi i ronneby, beställde sonens doptrårta därifrån o den var verkligen superfin:)
    Ja buffé känns som det är lite bättre, o då kan alla ta det dom tycker om istället för o försöka tvinga i sig något dom kanske inte äter i vanliga fall^^
    hehe ja ska du gifta dig på nyår så blir det lite mer bråttom du:P
  • RedHea­d
    Äldre 28 Aug 10:37
    #29

    Hahahahaha. Jättebra ju! Tänkte fixa mina magnet på linnégallerian i vxö. De har startat en nagelsalong där och priserna är jäkligt bra! Smink Hr jag ingen aning om. Mina "tärnor" ska ha midsommarkrans på huvudet. Tänkte faktiskt att alla skulle få en midsommarkrans som gåva. Lite personligt när man gör den själv sen blir det billgr och bra IOM vi har så mycket ängsblommor här! Funderat något på bröllopsresa än?

  • sandra­tobias­13
    Äldre 28 Aug 13:41
    #30

    åå så härligt midsommaraktigt ert bröllop kommer bli, så fint med krans:)
    Mina tärnor ska ha handledscorsager, tycker det är så överflödigt med buketter till dom eftersom dom ändå kommer lägga ifrån sig dom direkt efter kyrkan i princip, corsagen kan dom ha på hela kvällen:)

    Hm vi ville först åka till maldiverna men nu är jag inställd på thailand istället, vill simma med delfinerna som jag alltid drömt om:P hehe Har ni funderat nåt på det då?

Svar på tråden Midsommarafton 22:e juni 2012, nån mer? :D