• Willowfield

    Är så arg jag skulle kunna....

    Min blivande var och hämtade mina brudskor hos skomakaren idag, Skomakaren skulle sätta band på dem för att jag skulle kunna känna mig säker på att inte tappa högerskon då den är lite stor.

    Väl hemma igen tar jag paketet och öppnar den (glad som attan att allt börjar falla på plats med min klädsel)
    Trodde jag skulle börja gråta, är SÅ ARG han har förstört mina skor (och nej blivande tänkte inte på att titta på dem hos skomakaren)
    Inte nog med att han limmat fast en läderrem i fel färg. remmen är för kort, satt inte fast utan lossnade direkt när man petade på den. Jag sa även tydligt och klart till han jag vill inte ha läderrem utan fina band som läggs omlott över vaden.
    Men det är inte det värsta, skon som är i ivory i satin har nu svarta fläckar samt fläckar av lim lite varstans...skön är helt enkelt förstörd.
    Den 30/7 skall jag stå brud och nu har jag inga skor...
    Är bara så ledsen och arg (oj vad jag upprepar mig)  sant att 1300 kr är totalt bortkastade.

    Nog för att jag tänker kräva han på de pengarna men frågan är ju om man får ngt?????

    Inte vet jag när jag skall ha tid att leta skor heller..... 

  • Svar på tråden Är så arg jag skulle kunna....
  • Tinzi

    usch vad tråkigt! Gå dit tillsammans , be hans åtgärda dem eller stå för nya! Mitt råd!

  • MsChevy

    gå raka vägen o kräv ersättning. Om han vägrar, säg att du pratat med konsumentombudsmannen och antog att han skulle vägra, så saken är redan under utredning hos dom. Samt att du ska gå ut i tidningarna med det. Det brukar göra susen! Hoppas det går vägen och att du hittar nya drömskor!

    Var finns du? Har ett par vita finskor med lite lagom klack i stl 39 om du är intresserad... 

  • BrudiMaj2012

    Är du säker på att skomakaren verkligen förstod vad du menade?
    Låter inte riktigt så med tanke på vad han har gjort med skorna..
    Gå dit och be honom förklara sig samt kräv pengarna tillbaka, och ersättning för dina skor..
    Svarta fläckar och limrester på en vit satinsko är ju inte direkt acceptabelt... :/

  • passionsblomman
    MsChevy skrev 2011-07-19 20:10:52 följande:
    gå raka vägen o kräv ersättning. Om han vägrar, säg att du pratat med konsumentombudsmannen och antog att han skulle vägra, så saken är redan under utredning hos dom. Samt att du ska gå ut i tidningarna med det. Det brukar göra susen! Hoppas det går vägen och att du hittar nya drömskor!

    Var finns du? Har ett par vita finskor med lite lagom klack i stl 39 om du är intresserad... 
    Det här var bra råd. Fy vad tråkigt! Stackars dig! Precis sådant man ine orkar med så där på upploppet. Hoppas det fixar sig.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • darkHorse
    MsChevy skrev 2011-07-19 20:10:52 följande:
    gå raka vägen o kräv ersättning. Om han vägrar, säg att du pratat med konsumentombudsmannen och antog att han skulle vägra, så saken är redan under utredning hos dom. Samt att du ska gå ut i tidningarna med det. Det brukar göra susen! Hoppas det går vägen och att du hittar nya drömskor!

    Var finns du? Har ett par vita finskor med lite lagom klack i stl 39 om du är intresserad... 
    Jag tycker det är en dålig idé att ljuga. Självklart ska ni försöka reklamera, och om ni vill kan ni även prata med en konsumentombudsman. Om något har gått fel har butiken rätt att försöka åtgärda felet först. Om det är så att du måste hitta ett par nya skor bör du även kunna få ersättning för de extra omkostnaderna, men jag förstår om det känns jobbigt att kanske inte kunna ha sina drömskor.
  • passionsblomman
    darkHorse skrev 2011-07-19 20:51:57 följande:
    Jag tycker det är en dålig idé att ljuga. Självklart ska ni försöka reklamera, och om ni vill kan ni även prata med en konsumentombudsman. Om något har gått fel har butiken rätt att försöka åtgärda felet först. Om det är så att du måste hitta ett par nya skor bör du även kunna få ersättning för de extra omkostnaderna, men jag förstår om det känns jobbigt att kanske inte kunna ha sina drömskor.
    Nej, det är klart man inte ska ljuga! Jag tar tillbaka mitt medhåll från förut och gör om det till att man kan säga att man kommer att kontkta konsumentombudsmannen om det här inte löser sig snabbt.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MsChevy

    Men ring KO innan då, så är det ren sanning om de ska va så petigt! O om han ställer med en scen o inte vill göra rätt för sig, skulle ja gå raka vägen till tidningarna!

    Så här nära vigseln o få drömskorna sabbade av en jävla klant, då skulle jag f*n i mig kräva honom på varenda öre som hela skohistorien skulle gå på! De förstörda skorna, nya skorna samt en slant för sveda o värk. Det är så kutymen brukar vara om han är någorlunda i skallen o vill behålla sitt rykte. 

  • Willowfield

    Tack alla för att ni bryr er och förstår :)
    ja nog tänker jag kräva tillbaka och det med råge.
    Jag var övertydlig med vad jag ville ha och hur det skulle göras, visst kan det ändock misstolkas.
    Remmarna är ju redan loss som sagt, höll inte mer än två steg...så det hade inte varit ngn fara, MEN just detta med svarta fläckar och även limfläckar det är inget missförstånd.
    jag sa till och med åt honom att jag lämnar skorna i sina skydspåsar osv även lådan för att de skall vara skyddade...

    En äkta skomakare är han med, påstås det...en annan kommer ju dock aldrig rekomendera han eller gå dit nå mera.

    Bor ju inte i Västerås där skomakaren finns men inte så långt ifrån så jag kommer att börja med att ringa han imorgon och "snällt" fråga vad som egentligen hänt osv.. beroende på hur han svarar och är i telefon tar jag eventuellt kontakt med KO innan jag åker dit.
    är lite kluven att åka dit...Demon risken är att jag slår ihjäl han...så jag lär nog ha blivande med mig så han kan hålla i mig...
     

  • MsChevy

    Men om det skiter sig totalt med skor, så har jag ett par fina vita skor! Vad har du för storlek?

Svar på tråden Är så arg jag skulle kunna....