Åhh vad jobbigt att folk blir så upprörda!
Gifter mig om 6 dagar. Inbjudningarna gick ut i mars. OSA i maj. Och nu är det nära. Vårat bröllop har absolut inte varit någon hemlighet. Vi kommer att ha 40 gäster på vårat bröllop. Det passar oss utmärkt. Vi har en liten släkt båda två och därför kommer nästan bara vänner. Vi har pengar så det täcker bröllopet gott och väl. Men vi har valt att ha ett litet bröllop. Men nu men en knapp vecka kvar märker jag att en del i min omgivning är sura på mig.
Varför? Jo för att de inte har blivit inbjudna till vårat bröllop?
Jag ska ge er ett ex. Min M2B's moster i Stockholm. (Vi bor 30 mil från Sthlm). Vi träffar henne ca 1 gång vartannat år. Svärmor kläcker ur sig igår att hennes syster minsann var jätte sur för att hon inte fått någon inbjudan. Vi träffar ju henne aldrig!! Jag kanske har träffat henne 4 gånger under tiden jag varit tillsammans med min M2b (vi har varit ihop i 10 år).
Ett annat: En gammal kompis från "förr" som jag sprang på härromdagen på stan sa rent ut; "Heej! Hörde att kyrkklockorna ska ringa, roligt! Varför fick inte jag komma?"
Jag blev helt stum! Jag tänkte, vad säger människan? Har inte pratat med henne på kanske 1 år.
Sen en jobbar kompis. Vi är rätt få på mitt jobb. 10 anställda + chefen.
Hon har också frågat rent ut varför hon inte fick komma. När hon såg att jag blev helt paff försöker hon rädda det genom att säga "äsch jag skojade bara" följt av, nej nu måste jag rusa! Hejdå.
Vad är det för fel på folk? Eller är det mig det är fel på?