• Hoffsennanen Tottoplex

Runda eller avlånga?

Ni som har varit på mycket bröllop osv vad är mest uppskattat? Fördelar och nackdelar med runda bord vs avlånga

• Svar på tråden Runda eller avlånga?
  • ClaraH

Jag har bara suttit vid runda bord en gång. Jag tycker inte att det har någon betydelse, det som är viktigt är hur långt det är till dem bredvid sig och mittemot. Så det enda jag har att anmärka på när det gäller runda bord är att de inte ska vara för stora så att man inte kan prata med de mittemot.

• Hoffsennanen Tottoplex
    ClaraH skrev 2011-07-18 14:50:00 följande:
    Jag har bara suttit vid runda bord en gång. Jag tycker inte att det har någon betydelse, det som är viktigt är hur långt det är till dem bredvid sig och mittemot. Så det enda jag har att anmärka på när det gäller runda bord är att de inte ska vara för stora så att man inte kan prata med de mittemot.
    Ja det låter väldigt smart! Tack!
  • Chicita

Och om det är långbord så är det bra om borden inte är allt för smala, annars slår man knäna i den som sitter mittemot... 80 cm är normalt och där går nog smärtgränsen Flört

Det som brukar vara största argumentet för runda bord är att alla som sitter vid bordet kan prata med alla där. Men det går ju bara om det inte är för stora bord, som ClaraH ju så rätt påpekar.
    Jag har inte suttit vid runda bord på bröllop någon gång. Men dom brukar ha det på vissa jobbträffar/kurser jag har varit på, när det är dags för "den finare middagen" så att säga.
    Och av någon anledning hamnar jag alltid mittemellan två par som känner varandra sen tidigare. Och alltså pratas det på båda sidor om mig men inte till mig.

Jag skulle helt enkelt vilja säga att formen på borden är oväsentlig. Det är bordsplaceringen som spelar in 

Svar på tråden Runda eller avlånga?