• bruden

Snacka om att bjuda in sig själv *häpen*

Jag nämnde först för drygt en vecka sedan på Facebook att jag gifter mig den 6/8. Har hållit tyst om det av olika skäl. En av mina vänner på FB skrev GRATTIS! och sen kom hon på chatten. Hon grattade och sen kom det jag ALDRIG trodde man kunde säga... Hon frågade om hon och hennes sambo samt deras barn kunde få komma.
    Okay, vi är inte supergoda vänner (arbetar ideellt för samma sak) och hon bor 30 mil bort så vi ses ju inte heller. Av den anledningen så är hon och hennes familj inte bjudna. Men jag blev helt ställd när hon skrev som hon gjorde. Jag menar: vaddå "får vi komma?" ?? Först visste jag inte vad jag skulle säga men jag formulerade mig så att vi har bjudit nära vänner och släkt. Jag sa att inbjudan gick ut i våras och OSA var redan den 6/6 och hon sa bara: okay.
    Jag tänkte: fan tror hon att det är ett barnkalas eller???

Sen efter några dagar kommer nästa chock från samma människa när hon kommer upp på chatten och säger följande: Om någon tackar nej kan vi gärna ta deras plats så slipper ni betala för tomma platser. Jag vet faktiskt inte vad man ska svara på det... Vad svarar man på en sån fråga?

Jag är fortfarande chockad, paff och totalt förvånad... Kände bara för att skriva av mig lite... Det finns folk och så finns det folk ...

• Svar på tråden Snacka om att bjuda in sig själv *häpen*
  • Aniara4

Ja jisses. Om jag fick veta att någon skulle gifta sig så snart och jag inte hade fått någon inbjudan skulle jag själv ha dragit slutsatsen att brudparet inte prioriterat att ha mig där. I de flesta fall begripligt, om det var någon jag själv upplevde mig stå närmare kanske jag skulle bli lite besviken - men hålla det för mig själv i så fall.

Men efter ditt första svar skulle jag defintivt ha fattat hinten!

• förlovadflicka

Oj, man tycker ju att de borde fatta, fast vissa människor förstår inte hur mycket man än hintar... Men du kan ju se det från den ljusa sidan att hon verkligen gillar dig :P

• Syllis 2012

man slutar aldrig förvånas över människors beetende Förvånad

• Picnick i det gröna
    Syllis 2012 skrev 2011-07-17 17:31:36 följande:
    man slutar aldrig förvånas över människors beetende Förvånad
    Jag skulle just skriva detsamma! :S
  • bruden

Jag kunde väl i och för sig ha stannat vid den första frågan men när nästa kom ang. tomma platser så tappade jag helt vad jag skulle säga. Jag fann inga ord... Vad 17 svarar man på sånt?? Först trodde jag att hon skämtade men faktum är att hon är gravallvarligFörvånad

• pimory

hahaha vilken sjuk människaFoten i munnen

• Aleta
    bruden skrev 2011-07-17 18:25:31 följande:
    Desperat?
    Eller praktisk?

Hon kanske tycker att ni är goda vänner även om du inte tycker det. Det är dessutom ganska surt att betala för tomma platser om man får sena återbud. Då tänker man på andra man gärna hade sett där.

Varför göra en så stor sak av det?

Hon kanske inte har en aning om vilket jobb det ligger bakom ett bröllop, dessutom kanske hon menade att komma till vigseln?

När jag gifte mig första gången var det en person som reste 20 mil bara för att vara med på vigseln (en vän till min exman). När middagen började upptäckte vi att tre personer inte hade kommit. Hade vi vetat det lite tidigare så hade vi definitivt bett den långväga överraskningsgästen att stanna.  
  • EllaBella

Hehe, jag har faktiskt en kollega som har som "hobby" att gå på bröllop, om de inte blivit inbjudna på själva festen så går de gärna på vigseln iallafall. En gång frågade hon en annan av våra kollegor, som skulle gifta sig och ha en intim vigsel för närmsta familjen, om hon och hennes kanske fick komma på vigseln åtminstone? Hon fick brutalt nej Så... jag tycker du ska vara lika brutalt ärlig faktiskt. Säga ännu en gång att - nej vår vigsel och fest är bara för den allra närmaste familjen men vi kan träffas någon gång senare i sommar kanske?

• Tittij

Fast vigseln kan man aldrig neka någon att gå på om den sker i en kyrka, kyrkan är öppen för alla. 

Svar på tråden Snacka om att bjuda in sig själv *häpen*