Snacka om att bjuda in sig själv *häpen*
Jag nämnde först för drygt en vecka sedan på Facebook att jag gifter mig den 6/8. Har hållit tyst om det av olika skäl. En av mina vänner på FB skrev GRATTIS! och sen kom hon på chatten. Hon grattade och sen kom det jag ALDRIG trodde man kunde säga... Hon frågade om hon och hennes sambo samt deras barn kunde få komma.
Okay, vi är inte supergoda vänner (arbetar ideellt för samma sak) och hon bor 30 mil bort så vi ses ju inte heller. Av den anledningen så är hon och hennes familj inte bjudna. Men jag blev helt ställd när hon skrev som hon gjorde. Jag menar: vaddå "får vi komma?" ?? Först visste jag inte vad jag skulle säga men jag formulerade mig så att vi har bjudit nära vänner och släkt. Jag sa att inbjudan gick ut i våras och OSA var redan den 6/6 och hon sa bara: okay.
Jag tänkte: fan tror hon att det är ett barnkalas eller???
Sen efter några dagar kommer nästa chock från samma människa när hon kommer upp på chatten och säger följande: Om någon tackar nej kan vi gärna ta deras plats så slipper ni betala för tomma platser. Jag vet faktiskt inte vad man ska svara på det... Vad svarar man på en sån fråga?
Jag är fortfarande chockad, paff och totalt förvånad... Kände bara för att skriva av mig lite... Det finns folk och så finns det folk ...