• käresta

    Förslag på blommor och håret till brudklänning

     



    Ge lite bra tips på blombukett till denna klänning som jag funderar på att ha:

    Pronovias 2011 Glamour collection modell georgia.

    Hade tänkt att ha en bukett med vita rosor, freesia, ev hortensia. En enkel fin bukett men
    sedan har vänner sagt att varfför inte denna el denna. Nu snurrar det bara i huvudet.
    Kan tänka mig att ha kanske lite murgröna bara för att få lite häng.

    Gillar champagnefärgade rosor, liljor, freesia, iris, brudslöja. Det finns så mycket snyggt men det skall passa tll klänningen också. Har för många alternativ! I alla fall vet jag att det skall vara milda färger med något grönt.

    Håret hade jag tänkt att ha uppsatt med en rund tiara runt stora knuten, slöja från den.
    dock sa frisören att det är även fint att ha håret lockat och utsläppt snyggt med slöja.

    Vad tycker ni?? 

  • Svar på tråden Förslag på blommor och håret till brudklänning
  • passionsblomman

    De blommorna du räknar upp vore allesammans hur passande och vacert som helst att sätta ihop i en maffig brudbukett. jag skulle iofs gärna göra en mer kaskadformad (en lite vildare friare form än en droppe) eller just en droppe, hellre än en rund, till just den klänningen. Då får blommorna mer spelrum och det blir en härlig och effektfull kontrast mellan det blanka, släta och eleganta tyget och blomornas olika texturer. Just att klänningen är såpass "ren", gör att det går att gå loss rejält med buketten utann att det känns rörigt. Därför behöver man heller inte välja bort en enda blomma av dem du nämner.

    Det skulle bli en underbar och storslagen buket!  Rosor och liljor som huvudblommor-utmärkt val, och så freesia och Iris som lyfter och ger kontrastverkan, brudslöja mellan för att ge volym och hålla samman alltihop. Helt lysande! Du kan välja att låta hela buketten gå i vitt och champange, eller så låter du irisen/freesian bryta av i milda pasteller.Gå med det till din florist, och fråga ingen mer vad de tycker sedan, för mycket input kan röra till vilket huvud som helst.

    I håret väljer du stora liljeklockor , föreslår jag, då det följer upp klolen och klänningens uttryck på ett bra sätt.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • käresta

    Tack för det Tror jag gör så. Har du någon aning hur tidigt man skall boka sin bukett hos florist.

    I håret hade jag tänkt ha en tiara så med blommor blir det nog för mycket.

    Tycker ni håret uppsatt stramt eller utsläppt??

  • passionsblomman

    Jag vet inte varför jag fick för mig att du undrade över hårblommor...*förvirrad*
    Ha precis som du tänkt med tiaran och det!

    Floristen behöver du boka några månader innan bröllopet. Butiker har väldigt olika lägen och inriktning, så vissa behöver man vara ute 4 månader innan för att ens få plats, medan andra inte alls är lika fullbokade, så kolla med de florister du har i åtanke.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MrsT2011

    Det låter på din beskrivning som att du skulle uppskatta en bukett liknande den jag hade! Flört Se min profilbild, den består av stora, cremefärgade rosor (avalanche heter sorten), ljusgrön viburnum och blå hortensia. En stor droppe hade passat utmärkt till din klänning, och du kan såklart välja en mindre droppe om du vill. Vet att alla inte är lika förtjusta som jag i jättestora buketter! Glad

  • LoppanV

    Hur brukar du ha ditt hår och vad trivs du bäst i för frisyr? Har du långt hår? Jag tycker personligen det är finare med uppsatt när klänningen är utan axelband. Själv har jag långt och tjockt hår och veta att det skulle bli på tok för varmt att ha utsläppt och bara därför skulle jag välja uppsatt :)

  • käresta

    Jag har långt hår och måste säga att det är en av anledningarna varför jag skulle vilja ha håret uppsatt
    för om det blir en jättevarm dag är det jobbigt att ha det utsläppt.
    Dock är det fint på många brudar därav vela lite men trivs bäst i uppsatt.

  • JT2010

    Förlåt lite OT men måste bara säga att din klänning är helt underbart vacker! =)

    Du borde göra precis som du själv känner. Du behöver ju inte välja antingen en stram uppsättning eller utsläppt. Jag ville inte ha något av det så jag gjorde ett mellanting, jag satte upp det men gjorde det lätt och luftigt. Frisören lockade hela håret och satte upp det så jag hade lite volym, struktur och form i håret. Men det är bara ett tips. =)

  • Chicita

    För att få snyggaste buketten så tar du med bilden på klänningen och önskemål om vad du vill ha i den och går till floristen. Ge ett maxpris och be henne fixa något passande. Berätta om det är något du absolut inte vill ha.

    Det brukar bli både snyggast, bäst och billigast Flört

    Håret skulle vara snyggt i en låg knut, kanske lite "halvslarvig" eftersom klänningen är relativt strikt

  • Karina1307

    Åh! Den klänningen vill jag också ha =) Jag har tänkt ha rosa (olika slags rosa) Pioner. Jag jag fråga var du har hittat din klänning? Har letat överallt utan att hitta en Pronovias återförsäljare förutom Bröllopssviten...

Svar på tråden Förslag på blommor och håret till brudklänning