Vi hade ett hjärta som jag gjort själv.
Gå in i mitt galleri för inspiration.
Om du istället vill ha det hjärtat helt i vitt skall du skaffa:
ståltråd
avbitartång
fiberväv
Sen böjer du och gör i ordning ett fint hjärta av ståltråden.Gör flera lager av ståltråd, cå att stommen liksom blir tjockare. Hjärtat behöver ej ha perfekt form från början, utan går ju att böjas om senare.
Sen klipper du ut stora stjärnor av fiberväv. Gärna inte helt likadana och lika stora. Runt 2 dm i diameter brukar funka.
Sen tar du tag i mitten av stjärnan (eller sätt ihop tre olika lager av stjärnor på varandra), så att den blr mer av en lilja i formen. Vira runt med ståltråd i änden, och fäst sen denna vita blomma på stommen.
Och så gör du fler och fler som du fäster med blomman mot betraktaren.
Det kommer ta en hel del tid, men kommer bli dösnyggt om du bara orkar. Snyggt skulle det nog även vara om du klippte ut stjärnor i lite olika tygstrukturer. Lakansväv, filttyg,fiberväv...
Och om du skulle tycka det blir tråkigt med bara vitt så går det alltid att blanda upp med lite grönt.
Mina egna näckroseliknande blommor i hjärtat är färgade rosa genom rödbetsavkok.
Kommer föresten hjärtat att hänga i luften eller sitta moit en vägg. Vilken färg har bakgrunden? Vitt mot vitt skulle nog bli väl tråkigt t ex.
Hoppas du kommer på något!
Jag klippte och fixade med mitt hjärta framför TV:n. Detta är ett hett tips för att man skall stå ut under allt pillgöra!
Men på själva bröllopet fick jag mycket beröm för hjärtat!