• polkapinne

Du med Schalinsring, är du nöjd?

Var nere i Hallbergs igår och tittade på "mina ringar". De passade fint ihop och känner att det nog blir dem.
    Har tänkt mig en Himla
    http://valstaguldsmed.shop.textalk.se/schalins-guld-ringar-priser-billiga-diamant-slata-bra-pris/schalins-norrsken/norrsken-himla-0-45-ct.html

och en Passion, båda i vitguld.
    http://valstaguldsmed.shop.textalk.se/schalins-guld-ringar-priser-billiga-diamant-slata-bra-pris/schalins-passion/passion-237-3312.html

Nu undrar jag bara om ni är nöjda med era ringar? Kvalitet?
    Priset var högre i butik än vad jag sett nu på nätet men vet inte om jag är helt bekväm med att köpa mina ringar via nätet. Var har ni köpt era? Finns de billiagre någonstans än hos Hallbergs?

• Svar på tråden Du med Schalinsring, är du nöjd?
  • Bettina

Älskar min gnistra.....har även en slät förlovningsring från schalins.
    Mycket nöjd 
  • polkapinne

Tack för alla åsikter och tips.

Får kolla upp butiken i Ängelholm eftersom den ligger närmast:)
    Nu känner jag mig säkrare på min sak i alla fall.

• Bröllop201206
    GladJag är jättenöjd med min förlovniingsring Rocky i serien Mountain från schalins, så fin än idag 6-år senare! glittrar fortfarande lika fint på diamanterna, och fattningarna sitter rejält. har inte haft något problem med ringen, å älskar fortfarande min ring. ska även köpa vigselringen från schalins i serien River.
    med andra ord: Schalins är bra!
  • saraelise

Åh, vi beställde våra idag:) De var perfekta och billiga. 2 kraftiga ringar i vitguld, Hallbergs hade som kampanj att man fick den ena ringen till halva priset vid köp av två. Så det blev ett riktigt bra pris för dom:)

• Loanne

Jag hade hört mycket positivt om Schalins och beställde därför en Mountain Rocky 0,75 ct från dem. När ringen kom visade sig ett par stenar vara dåligt infattade, med sneda klor. Butiken beställde hem en ny ring, men även den hade ett ganska påfallande fel med ett stort jack i guldet på sidan av fattningen. Det blev pengarna tillbaka, och jag blev förstås besviken på att Schalins inte kunde leverera en felfri ring trots att de skryter om sin minutiösa kvalitetskontroll.

• Bröllop201206

Vad tråkigt att din Rocky-ring hade tydliga  fel på, ja det e konstigt att den ringen gick vidare i deras kvalitetskontroll. jag är iallafall jättenöjd med min rocky 0.50ct, och har haft den i 6år, och den e lika fin än idag och glittrar otroligt mycket. Vilken smycke´sbutik köpte du schalinsringen ifrån?

• angelapa

Googla på JEMP-guld och kontakta dem. Du kommer nog inte bli besviken. Vi sparade många tusenlappar hos dem. Väldigt hjälpsamma.

• sandraleander
    Bettina skrev 2011-07-15 12:09:14 följande:

Älskar min gnistra.....har även en slät förlovningsring från schalins.
    Mycket nöjd 
    Åhh den har vi med köpt!!
  • Loanne
    Bröllop201206 skrev 2011-07-16 23:34:48 följande:
    Vad tråkigt att din Rocky-ring hade tydliga fel på, ja det e konstigt att den ringen gick vidare i deras kvalitetskontroll. jag är iallafall jättenöjd med min rocky 0.50ct, och har haft den i 6år, och den e lika fin än idag och glittrar otroligt mycket. Vilken smycke´sbutik köpte du schalinsringen ifrån?

Kul att du, och alla ni andra, är nöjda med era Schalinsringar. Jag verkar vara lite otursförföljd när det gäller ringköp.

Vill inte uppge namnet på den butik jag beställde ringen ifrån, tycker inte att de ska ha någon skugga över sig eftersom det ju inte var deras fel att Schalins levererade dåliga ringar.

• Lisa201109

Min vigselring är från schalins och är mycket nöjd! Men när jag hade beställt ringen och skulle gå och hämta den visade det sig att det var fel ring! Det löste sig dock, och det tog bara någon dag så fanns den "riktiga" ringen i butken. 

• polkapinne
    MrsT2011 skrev 2011-07-15 11:53:11 följande:
    Schalins tillåter inte försäljning på nätet längre. De försöker reglera priser genom att endast sälja över disk. Exempel på detta är vigselbutiken.se, de sysslar främst med nätförsäljning och butiken ser mer ut som ett kontor. Men för att schalins ska ha kvar dem som åteförsäljare måste kunderna åka till ängeholm och beställa sin schalinsring i butiken. Detta förklarade Vigselbutikens ägare för mig när jag var där.

Som tur är för mig så bor mina föräldrar i ängelholm, så för mig var det inget problem att åka dit och beställa. (När beställningen väl är gjord och betalning erlagd skickar de hem den färdiga ringen.) Priset var löjligt bra i jämförelse med vad guldsmederna här i göteborg erbjöd. Finns bild på båda ringarna i mitt galleri, är jättenöjd med dem! Vigselringen kostade 5800 kr, att jämföra med GBG där butikerna erbjöd mellan 8500-9500 kr för exakt samma ring!
    Mailade dem och frågade om mina ringar och det visade sig att med deras piser kan jag spara nästan 9000 kronor på både förlovnings- och vigselring. Det är ju massa pengar!
    Blev hur glad som helst så nu måste vi bara ta oss dit en dag också Glad
Svar på tråden Du med Schalinsring, är du nöjd?