• JNT

Någon mer än jag som kämpar med att hålla kostnaderna nere?

Vilken underbar tråd!!

Vårt bröllop hamnar på mellan 30 000-40 000, allt är inte helt klart med budgeten.Vi kommer ha ca 60 gäster.

Vår lokalhyra ligger på 1800:- från fredag morgon till söndag kväll, då ingår bord, stolar och röda mattor att rulla ut vid ingången. Lokalen är som en dröm, en gammal industrilokal som gjorts om till festvåning. :)

Vi kommer ha buffé. Den kalla maten kommer vänner till oss att göra (vi betalar råvarorna), den varma maten tar vi från en catering där vi känner ägaren som lovat oss "kompispris". :) Vi ska be några bekanta att ställa upp som servitriser. Tårtan bakar vi antingen själva eller köper från CityGross eller liknande. Korv med bröd som vickning.

Porslin, bestick och glas kommer vi låna ihop från släkt och vänner (det vi inte har själva), det kommer vara gamla grejer då vi älskar vintage och antikviteter.

Vi kommer dekorera med levande ljus, ängsblommor och ungbjörkar. Har köpt billig tyll i en second hand-butik att spänna upp i taket i lokalen.

En del av alkoholen kommer vi köpa i Tyskland när vi ändå ska dit, resten på bolaget så vi kan lämna tillbaka det som inte går åt.

Trycksaker kommer vi och vårt värdpar till stor del göra själva, det riktigt kliar i fingrarna efter att börja pyssla!

Vi hoppas vi kommer ha råd att anlita ett band som spelar på festen, annars får det bli Spotify i offline-läge med bestämd låtlista så ingen kan ändra något.

Har fått ärva vigselringar från nära släktingar och kommer smälta ner dessa för att göra våra nya ringar.

Förmodligen kommer vi bara önska oss pengar i present, ev till bröllopsresa. Vi har inte planerat nån utan vi får se hur långt pengarna räcker.

En nära släkting är make up-artist så hon kommer sminka mig och eventuellt fixa mina naglar och håret också.

Jag kommer nog ha en enklare klänning eller en kinaklänning. Tror jag kommer ha ärvda smycken, det beror på lite vilken klänning det blir.

Blivande mannen kommer köpa ny kostym som han kommer kunna använda många gånger.

Bröllopsnatten spenderar vi hemma med fina laka, vackra blommor och tända ljus. Några vänner kommer göra i ordning brunch till oss dagen efter. :)

Det är så långt vi kommit hittills med planerandet!

Svar på tråden Någon mer än jag som kämpar med att hålla kostnaderna nere?