• Sassabrassa

Naglar. Hur gör ni?

Just nu funderar jag på vad jag ska göra med mina naglar till bröllopet.
    Har för en gångs skull lyckats spara ut dem till en ok nivå. Har alltid haft tunna naglar men nu är de rätt starka och fina.
    Funderar på nagelförlängning, men vill inte ha för långa. Det kanske är bättre att göra en manikyr¨på mina egna.
    Är det någon som har tänkt köpa vanliga lösnaglar och sätta på själv?
    Kort sagt: Hur gör ni?

• Svar på tråden Naglar. Hur gör ni?
  • Tessann

Personligen tycker jag köpta lösnaglar är jättefult och det ser extremt fejk ut..

Om du sparat ut dom en bit själv så tycker jag att du ska gå och göra en fransk manikyr bara.. skitsnyggt!

Själv får jag inte ut mina egna en mm ens så jag kör med gele.. och har gjort det i flera år.

• Brud011
    Sassabrassa skrev 2011-07-13 12:23:48 följande:

Just nu funderar jag på vad jag ska göra med mina naglar till bröllopet.
    Har för en gångs skull lyckats spara ut dem till en ok nivå. Har alltid haft tunna naglar men nu är de rätt starka och fina.
    Funderar på nagelförlängning, men vill inte ha för långa. Det kanske är bättre att göra en manikyr¨på mina egna.
    Är det någon som har tänkt köpa vanliga lösnaglar och sätta på själv?
    Kort sagt: Hur gör ni?

jag tycker det allra bästa är om du tycker längden är bra, är att bara göra en förstärkning med gele. Det sitter och håller jättebra, eftersom det inte är förlängning så går de inte av heller (igen tipp). Jag har det från mitt bröllop i lördags och det är fransk manikyr med glitterkant utmed den vita kanten - superfint! annars kan du såklart välja vilken färg du vill på naglarna. jag ville inte heller ha så långa, därför gjorde jag såhär. skitsnyggt!
  • Å och D

Använd Nail envy, tills det är dags, sen fransk manikyr på det. Så ska jag göra som också har supertunna naglar,,,,

• tezz840

jag har oftast när jag sparat ut mina naglar oturen att 1 eller 2 naglar går av.
    så jag brukar inte ha långa naglar på alla fingrar. =)
    vill inte riskera att nån skulle gå av på den stora dan så jag tänker göra en förlängning, så slipper jag vara supernojig med naglarna veckorna innan.
    jag tycker inte heller det är fint med jättelånga naglar så jag tänker ha dom mittemellan. =)

• Charmina

Utbudet och kvaliten av lösnaglar som du köper i butik har förbätrats rejält!!
    Min mamma och mina mostrar köpte det till mitt bröllop och det såg ut som om de hade gjort de på salong :)
    De höll väldigt bra dessutom.

De köpte deras på Kicks.

Själv hade jag också sparat ut min naglar och filade de i 'fyrkantig' form, köpte bra bas och topplack, sedan köpte jag en manikyrpenna som är en penna med vitt nagellack i som gör det lätatre att måla kanten på nageln.

Naglarna blev skitsnygga och jag gjorde även detta på mina tånaglar.

• MariaAlinde

Jag blev tipsad om att spara ut lite lagom längd på naglarna och sen få fransk manikyr i gele-lack vilket tydligen ska bli väldigt snyggt och dessutom hållbart. Detta är ett billigare alternativ än lösnaglar på salong och dessutom bra om man har ett jobb där lösnaglar är olämpligt.

• förlovadflicka

Jag ska unna mig att gå och få gelénaglar (har aldrig gått och fixat naglarna i mitt liv!), tycker det ska bli jättekul :)

• marimekko86

Jag har akrylnaglar och har haft LÄNGE så jag kommer ju inte göra nåt annorlunda utan köra på det. Jag ahr ganska långa också.

Om du lägger gelé eller akryl på dina naglar blir dem ju jättefina och starka, du behöver inte göra dem längre om du inte vill

• Sassabrassa

Tack för alla tips. Grejen är att jag känner att budgeten börjar skena iväg så jag hoppades kunna spara in lite här.
    Min syster har akrylnaglar och kan göra detta, men hon är osäker på om den akryl hon har är bra.
    Kanske får bli en vanlig hederlig manikyr med lack.

• bumbibjörn

Jag vill gärna lyxa till de då man bara gifter sig en gång:) men de blir mycket m hår, smink o naglar... Har funderat fram o tillbaka på hur jag ska göra m naglarna. E en sån där hemsk nagelbitare, men har lyckats fått riktigt långa naglar för att vara jag:) Har fått höra skräckhistorier om gelé o akrylnaglar så jag tror inte jag vågr... Tänkte nog lyxa till de på salong o de får göra manikyr o måla. Brud011 det lätt jättefint att ha glitter...

Svar på tråden Naglar. Hur gör ni?