• Annooo

På bröllopet, hade ni eller kommer ni ha en gästbok? Tips på vart man kan köpa för bra pris?

Hej!

Undrar om det är någon som haft eller tänker ha en bröllops gästbok som alla gäster får skriva i??
    Hann folk skriva i den?

Det låter som ett roligt minne där alla får dela med sig sina tankar eller det bästa med hela dagen. Men vart kan man hitta en fin gästbok till bra pris?

har ni bild visa gärna! :)

Mvh Annsofie

• Svar på tråden På bröllopet, hade ni eller kommer ni ha en gästbok? Tips på vart man kan köpa för bra pris?
  • jkbr

min brudtärna ordnade så att alla skrev och tog kort på alla som vi ska klistra in sen det blir jätte fint :) jätte kul att ha

• bruden

Vi skulle ha gästbok men ändrade oss och valde att göra egna canvastavlor som gästerna ska få skriva på istället. Vi köpte två avlånga tavlor som jag och tärnan har dekorerat. Ursäkta den dåliga bildkvaliteten men de är bra mycket snyggare i verkligheten

Tavlorna kommer vi att ställa vid presentbordet och sen ska toastmaster och toastmadame se till att alla skriver något innan kvällen är slut. Dessa hänger vi sen på väggen som ett minne
  • Loche

Vi hade en gästbok som vi köpt i bokhandeln. Det är vi glada för. Vi fick så många roliga och fina hälsningar i den och kommer att komplettera den med foton senare så att det blir ett bröllopsalbum. Tror inte att folk hade vågat/orkat skriva lika mycket och lika personligt på tavlor faktiskt. Plus att en bok är så mycket lättare att förvara.

• bruden

Jag har sett många som gjort talvor och de har varit mer än fullskrivna Vi ville ha något som vi lätt kan visa upp sen så därför blev det tavlor. Platsen för dem är redan reserverad på väggen

• Charmina

Vi hade en JÄTTEFIN gästbok på bröllopet som överaskande många skrev i.
    Det är ett jätteroligt minne och jag tittar ofta i den och ler för mig själv.

Jag köpte min från ebay för 120 kr inkl frakt.
    Jag var jättenöjd!

• Tessann

Den här har jag beställt:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186493256

Tror att den blir lite roligare än en bok med bara tomma blad då många tycker det är svårt att skriva något.. blir mycket bara "Lycka till" osv tror jag..

För oss blir den här lite extra kul då frågan : "hur träffades brudparet" finns med.. det är inte många alls som vet det då vi träffades i smyg i flera månader :) Så det blir kul å se vad de svarar.. hoppas de inte bara kikar vad de andra skrivit det är ju några få som vet :)

• MagicBride

Vi hade typ en fotobok med tomma sidor så att gästerna kunde dekorera sidorna själva (hade lagt fram massa färgglada pennor och så där). Hade boken på presentbordet så alla hittade den själv. När gästerna kom och kramade om oss för att säga hejdå påminde vi om att vi ville ha en hälsning om de inte redan skrivit och på så vis fick vi en hälsning av VARJE gäst, även om vissa skrev i par

• Nikkita

Puffar lite i denna tråden & ser om någon har några nya förslag på fina gästböcker Glad

• TheD

Vi hade en gästbok men det var inget vi fick köpa. Den stod på mammas och pappas lista märkte jag när jag sa något om gästbok haha. Den införskaffades i USA. Det bästa var att gästerna fick skriva det de ville dvs det fanns inga frågor. Det uppskattades vet jag. Finns det frågor så känns det som att man måste lägga ner en massa tid på att få fram bra svar. som någon sa:"ja..man vill ju inte göra ett skolprov på bröllop..."

• Nikkita
    TheD skrev 2012-03-11 12:05:54 följande:
     Det bästa var att gästerna fick skriva det de ville dvs det fanns inga frågor. Det uppskattades vet jag. Finns det frågor så känns det som att man måste lägga ner en massa tid på att få fram bra svar. som någon sa:"ja..man vill ju inte göra ett skolprov på bröllop..."
    Så känner jag oxå, vi vill verkligen inte ha en som är förtryckt med frågor. Det ska ju vara personligt Glad & folk ska inte känna sig pressade att skriva något "bra" svar!
Svar på tråden På bröllopet, hade ni eller kommer ni ha en gästbok? Tips på vart man kan köpa för bra pris?