• nyförlovad

hur gör man festhäfte & bordsplacering? mall??

jag har beställt festhäfte och ska göra inlagorna det är en vikt A4 men hur gör man?? vill ha en bordsplaceringsskiss men kan man hitta en mall någonstans på nätet? och hur skriver man så det blir en vikt A4 på höjden?

3v kvar t bröllopet måste fixa detta NU!!

• Svar på tråden hur gör man festhäfte & bordsplacering? mall??
  • BlueEyedAngel
    BlueEyedAngel skrev 2011-07-11 20:39:39 följande:
    Hjälp!
    Jag vill oxå ha mail! =)
    Gifter mig på lördag och får inte till mina festhäften!!
    bjorklund_84@hotmail.com 
    skicka jätte gärna!!
     behöver all hjälp jag kan få!!!! 
  • bruden
    BlueEyedAngel skrev 2011-07-12 07:55:12 följande:
    skicka jätte gärna!!
     behöver all hjälp jag kan få!!!! 
    Är det min du vill ha?
  • Nudax
    Zelmah skrev 2011-07-11 18:22:57 följande:
    verkar som att man antingen måste ha Word-paketet eller Creative Suite för att kunna lyckas på enkalste sätt med detta? Blir dyyyrt att behöva köpa... ingen som har tips på nåt gratis program att ladda hem eller tillbehörsprogram till Openoffice paketet?

Tyvärr har jag redan använt Words trial-version som man kan testa gratis i 60 dagar så Publisher är kört för mig... de känner av min dators IP-adress så jag kan inte pröva en gång till utan måste köpa paketet i så fall..

Men en fråga till er som viker tomma papper först och sen skriver sidnumrena för att ha koll på vilken sida som e vilken.. det måste ju funka med open office oxå... att bara göra spalter och använda sig av den strategin.. lite meckigt men det blir väl så jag får göra sen eftersom jag inte kan lägga tusentals kronor på nya datorprogram just nu...
    Precis, det behöver inte vara krångligt alls! Jag har bara använt helt vanliga Word. Nu kan ju du inte det, men open office borde funka det också. Genom att du viker bladen innan så att du vet vad som bör hamna på vardera halva bredvid varandra så kan du "bara" pilla in det på rätt sida i ett tomt blad på datorn. Testa lite och skriv sen ut på vanligt papper och se. Hoppas det funkar bra!
  • sandis1977
    MickeAngelica2011 skrev 2011-07-09 22:28:16 följande:
    Hej Nyförlovad

Jag har mallar  både på festprogram (word) och bordsplacering (XL), om du vill så kan jag maila det till dig.

hör av dig om du är intresserad

Angelica
    Skulle jättegärna vilja ha bordsplacering XL till min mail om det är ok.
    Stort tack!
    sandra@bojlin.se
  • saralindstrom
    MickeAngelica2011 skrev 2011-07-09 22:28:16 följande:
    Hej Nyförlovad

Jag har mallar  både på festprogram (word) och bordsplacering (XL), om du vill så kan jag maila det till dig.

hör av dig om du är intresserad

Angelica
    Du får väldigt gärna maila mig bordsplaceringen också...Flört
Svar på tråden hur gör man festhäfte & bordsplacering? mall??