• nyförl­ovad
    Äldre 9 Jul 18:53
    86824 visningar
    65 svar
    65
    86824

    hur gör man festhäfte & bordsplacering? mall??

    jag har beställt festhäfte och ska göra inlagorna det är en vikt A4 men hur gör man?? vill ha en bordsplaceringsskiss men kan man hitta en mall någonstans på nätet? och hur skriver man så det blir en vikt A4 på höjden?


    3v kvar t bröllopet måste fixa detta NU!!

  • Svar på tråden hur gör man festhäfte & bordsplacering? mall??
  • Nudax
    Äldre 9 Jul 20:19
    #1
    nyförlovad skrev 2011-07-09 18:53:54 följande:

    jag har beställt festhäfte och ska göra inlagorna det är en vikt A4 men hur gör man?? vill ha en bordsplaceringsskiss men kan man hitta en mall någonstans på nätet? och hur skriver man så det blir en vikt A4 på höjden?


    3v kvar t bröllopet måste fixa detta NU!!


    Hej!

    Det allra enklaste är att du själv viker ett par A4, så många som du tänker att ni behöver för att få rätt tjocklek på festhäftet. Sen nummrerar du sidorna från förstasidan och framåt. När du då plockar isär pappren igen ser du vilka sidor som faktiskt måste skrivas ut på samma papper. Sen gör du bara ditt festprogran i vanliga word. Då vet du att du t.ex. måste ha sidan 1 och 6 bredvid varandra och så skriver du och klistar in info enligt det. (För att skriva in info på "olkika halvor" av A4:at kan du antingen använda dig av textrutor eller dela upp pappret som två).

    Låter krångligare än det är, hoppas du hängde med. Annars kan du alltid "fuska" lite genom att ladda ner färdiga festhäften som andra gjort och ändra texten i dessa. Men tänkt även då på att de sidorna som syns bredvid varandra inte hamnar bredvid varandra då man viker ihop.

    Tips på sidor med mallar/färdiga festhäften:

    hem.passagen.se/majeda/mall.htm

    nakuochcompany.blogspot.com/2006/06/festprogrammet.html

    Lycka till!
  • Äldre 9 Jul 21:08
    #2

    Jag gjorde precis som ovanstående tips sa...

    Annars (nu får jag nog skäll av någon) så kan du prova brollopsguiden.se för dom har en bra festprogramsmall och även i mitt tycke bättre bordsplaceringsverktyg än denna sida.

    Bordsplaceringen är ju annars rätt enkel att göra med en skiss över borden och namnlappar...

  • MickeA­ngelic­a2011
    Äldre 9 Jul 22:28
    #3

    Hej Nyförlovad

    Jag har mallar  både på festprogram (word) och bordsplacering (XL), om du vill så kan jag maila det till dig.

    hör av dig om du är intresserad

    Angelica

  • Smilla­07
    Äldre 9 Jul 22:55
    #4
    MickeAngelica2011 skrev 2011-07-09 22:28:16 följande:
    Hej Nyförlovad

    Jag har mallar  både på festprogram (word) och bordsplacering (XL), om du vill så kan jag maila det till dig.

    hör av dig om du är intresserad

    Angelica
    Åh, jag vill gärna ha mallar Ska börja med festprogrammen och bordsplacering imorgon så jag skulle bli jätte glad! Maila mig gärna:
    persson.annelie@gmail.com
  • solros­1
    Äldre 9 Jul 23:12
    #5
    MickeAngelica2011 skrev 2011-07-09 22:28:16 följande:
    Hej Nyförlovad

    Jag har mallar både på festprogram (word) och bordsplacering (XL), om du vill så kan jag maila det till dig.

    hör av dig om du är intresserad

    Angelica

    skulle också vilaj ha bordsplacerings-mall kan du skicka den till mig?


     


    solros1@telia.com

  • Algot 30 juli
    Äldre 9 Jul 23:24
    #6

    Mickeangelica2011: Jag blir jätteglad om du skulle vilja skicka till mig också! Stort tack på förhand! // Tina tina_110@hotmail.com

  • cutean­niis
    Äldre 9 Jul 23:41
    #7

    Om du orkar får du jätte gärna maila mig både festprogram o bordplacerings mall! =)
    anna.thid@gmail.com

  • Millan­1984
    Äldre 10 Jul 00:05
    #8

    samma här , vill också ha mallarna


    millan_pillis@hotmail.com


     


     


     

  • Anna B
    Äldre 10 Jul 00:45
    #9

    Jag gjorde bordplaceringen i exel, hur enkelt som helst! En ruta är en plats lixom... hör av er om jag ska skicka min mall! Kan även skicka vårt festprogram om någon vill ha. Hade vikt a4, som jag gjorde i Power Point.

  • MickeA­ngelic­a2011
    Äldre 10 Jul 01:19
    #10

    Hej
    jag mailar imorgon förmiddag......
    glad att hjälpa till

    Angelica

Svar på tråden hur gör man festhäfte & bordsplacering? mall??