• Pinkgrape

    Den BÄSTA axelbandslösa BHn för större byst?

    Jag har storlek 75F och vill gärna ha en axelbandslös bh till bröllopet.

    Vilken rekommenderar du?
    Vilken är bäst? Varför?
    Fördelar, nackdelar?
    Stora eller små i storleken?
    Länk?


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Den BÄSTA axelbandslösa BHn för större byst?
  • Pinkgrape
    BrudiMaj2012 skrev 2011-07-09 11:51:24 följande:
    Har ingen egen erfarenhet, men har hört mycket bra om Wonderbra..
    Det allra bästa kanske är att prova i butik.. Vart bor du? :)
    Hehe tack, men nej tack. Jag beställer hellre hem några och prövar i lugn och ro :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    sofi 88 skrev 2011-07-09 14:56:44 följande:
    Jag tror i alla fall Uppercut har regeln att BH räknas som underkläder och alltså får inte förpackningen brytas om man vill skicka tillbaka den. Nu vet jag inte hur den kommer packeterad men det är ju lite av en chansning. Inte säkert den går att prova alltså.
    Aha okej, kan ju vara bra att veta. Har aldrig beställt där, så jag vet inte. Där jag beställt har man då kunnat pröva och sedan skicka tillbaka om de inte passar.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    marimekko86 skrev 2011-07-09 16:19:13 följande:
    Provade en wonderbra idag faktiskt. Den sitter som berget, men bekvm  är den inte. Enligt mig i alla fall, men det finns ingen bättre
    Haha tur att man bara ska ha den en dag då :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-07-09 18:40:20 följande:
    Det är samma BH.
    "Wonderbra Ultimate strapless"

    Den ena var med spets och den andra var slät... Så det är bara det och eventuellt priset som skiljer Flört 
    Jag tyckte att den var lite stor i kupan för mig, men den gav ändå ett riktigt bra stöd.
    Jag tycker dessutom att den är väldigt behaglig att ha på. Dock behöver jag hjälp att knäppa den i ryggen då den är lite svår att vrida runt, men det är ju ett litet problem som är lättlöst Flört 

    Jag har provat samma BH som ovan också men upplever att den och många andra modeller som är axelbandslösa liksom litar på att sciliconremsan i övre kanten ska hålla BH'n uppe och det gör den aldrig för mig. Den halkar om jag blir svettig och jag kan även få utslag av banden + att jag tycker att det känns som om den "hänger" på tuttarna liksom.

    Wonderbra ulitmate strapless är som ett par plasthänder som lyfter underifrån och därför kan det kännas som att man skvalpar runt i den. Och den måste ju därför också sitta rätt tight under bysten, men då det är ett brett band så har jag inte upplevt att den skär in och det är defenitivt bekvämare än såna där bustiers med plastskenor eller fjäderskenor som böjer sig när man sitter ner och gräver in i kroppen på en...
    Tack för ditt inlägg :) Fått betydligt mer kött på benen nu. Det är precis det jag upplevt med andra modeller som jag prövat, att de skär in och är obekväma på det sättet. Att det känns som man skvalpar runt i den, tror du inte att det kan minskas lite om man, som jag, kommer ha snörning på kläningen? Det klämmer ju åt lite extra, eller ganska mycket faktiskt.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-07-09 20:16:32 följande:
    Jag har min vanliga storlek och det funkar bra. (Hahaha, BRA, det blev ju kul ju :P)
    Chicita skrev 2011-07-09 20:45:29 följande:
    Jag har min vanliga storlek. Tror mycket hänger på vilken form man har på tuttarna så att säga Flört
    Men det enda sättet att få reda på hur den sitter är ju att prova...

    Lycka till. Och hoppas att du gillar den Glad 
    Hehe jo, men finns ingen butik här som säljer dom, så måste beställa. Tänkte att om den anses vara normal i storleken, så kan jag ju beställa i min vanliga storlek :) Annars måste man som gardera sig med några storlekar :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Den BÄSTA axelbandslösa BHn för större byst?