• Anonym (Nojjig)

Vill veta när hippan är

Låter kanske konstigt men jag försöker få mina tärnor att tala om när min möhippa är. De vägrar. De säger att det är halva grejen med att ha hippan att jag inte ska veta när jag blir tagen.

Till saken hör den att vi har en pojk på 10½ månad som pappan aldrig har nattat själv, någon gång. Mestadels för att jag ammat men också för att han inte håller med mig om nattningsmetoder och har åsikter om att han försörjer oss så det är mitt jobb att ta hand om vår pojk. (Detta låter kanske inte så positivt just nu, men vi är lite oense om uppfostran för tillfället men jobbar på det så haka inte upp er på detta).
    Jag försöker nu få vår pojk att vänja sig vid att äta välling för att underlätta för min m2b med nattningen men han har som mest bara fått i sig 50ml så det går trögt, och för tillället matvägrar han.

Men jag känner inte att jag kommer kunna slappna av helt på möhippan och känna mig bekväm när jag vet att min sambo kanske har ett rent helvete med att natta vår pojk utan mig och mina bröst. Jag vet inte om det kanske inte beror jätte mycket på möhippan överhuvudtaget men det känns som att allt hade underlättat så hemskt mycket för mig om jag vet tills när min sambo måste kunna lägga vår pojk själv. Vi har 5 helger kvar innan bröllopet så det är inte långt kvar och jag känner mig väldigt stressad inför det här.

Jag känner mig alltså inte helt bekväm med att lämna vår son själv med sin pappa hela kvällen och natten. Han vaknar väldigt många gånger på kvällen och nätterna (nu det senaste närmare 10-15 gånger från det att han somnat tills vi går upp) och det är jag som tar honom 99% av gångerna. Det är säkert lättare för min m2b att få honom att somna om utan mat eftersom att han inte luktar mat men när jag försöker få honom att somna om blir han nästan varje gång ledsen om jag inte ger honom bröstet.

Har pratat med två av tärnorna och de skulle prata ihop sig om detta. Och förut när jag pratade med mamma (hon har väl pratat med min huvudtärna som är min lillasyster) så sa hon att jag inte kommer få reda på när hippan är och att de har löst detta på ett jätta bra sätt och hintade lite om att det kanske skulle kunna vara så att de planerat så att det inte är min sambo som ska ta vår pojk när min hippa är. Eller så kanske det helt enkelt är så att de har planerat hippan på dagen så att jag är hemma till nattningen?

Detta kanske blev jätte snurrigt men jag känner mig också jätte snurrig. Till saken hör också att jag från början inte räknade med att få någon hippa då jag inte har några vänner som känner varandra och bara min syster skulle vara tärna från början och hon inte jobbade. Men nu kommer jag få en och jag känner mig otacksam för att jag försöker kräva att få reda på när den är.

Jag skulle helt enkelt gärna vilja veta när den är. Varför är det så hemskt konstigt? Kan ni bolla lite tankar med mig?

• Svar på tråden Vill veta när hippan är
  • Anonym (Nojjig)

Oj hemskt vad långt det blev. hoppas någon orkar läsa.Skäms

• Jag han

Klart att du känner dig nervös, det hade jag också gjort. Men du har ju pratat med din tärna så hon borde väl förstå hur du känner, och har säkert löst det på ett bra sätt som du skriver att de har. Skulle det bli totalkaos kan du säkert åka till din lille på kvällen.

Försök ta det lugnt och lita på att din tärna ordnat detta. Hon vet ju hur du känner och skulle väl inte göra något tokigt?

Lycka till och hoppas du får en jättebra hippa!

• Anonym (Nojjig)
    Jag han skrev 2011-07-08 17:24:45 följande:

Klart att du känner dig nervös, det hade jag också gjort. Men du har ju pratat med din tärna så hon borde väl förstå hur du känner, och har säkert löst det på ett bra sätt som du skriver att de har. Skulle det bli totalkaos kan du säkert åka till din lille på kvällen.

Försök ta det lugnt och lita på att din tärna ordnat detta. Hon vet ju hur du känner och skulle väl inte göra något tokigt?

Lycka till och hoppas du får en jättebra hippa!

Tack. Ja det har de säkert jag vill bara höra något från dem som lugnar mig. Det är min lillasyster som är huvudtärnan och hon tycker absolut inte att jag ska veta när det är. Jag ser inte vad som skulle spela så stor roll om jag vet när det är. Jag vet ju fortfarande inte vad vi ska göra. Jag skulle så gärna bara kunna känna mig helt trygg med att lämna honom.
  • Jag han

fast jag håller med din tärna lite.. Det är ju lite det som är halva överraskningen :) Det hör till att man ska vara lite nervös. Jag är också jättenervös, fast mina barn är äldre. Mer det att jag ska ha rena kläder, snyggt i hemmet, inte innan kaffet på morgonen (för då måste jag direkt på toa), och andra super löjliga saker. :)

Men samtidigt blir det inte lika kul om man vet när man ska bli upphämtad!

Du kommer säkert ha superbra när dagen kommer! Och lillen kommer vara i goda händer :)

Anonym (Nojjig) skrev 2011-07-08 17:35:01 följande:
    Tack. Ja det har de säkert jag vill bara höra något från dem som lugnar mig. Det är min lillasyster som är huvudtärnan och hon tycker absolut inte att jag ska veta när det är. Jag ser inte vad som skulle spela så stor roll om jag vet när det är. Jag vet ju fortfarande inte vad vi ska göra. Jag skulle så gärna bara kunna känna mig helt trygg med att lämna honom.
  • Anonym

dom har säkert tänkt ut att du blir hippad under dagen med roliga saker, och man behöver ju inte dricka för att ha roligt heller :) ( även om det är roligare haha)

• Anonym (Nojjig)
    Anonym skrev 2011-07-08 21:34:25 följande:
    dom har säkert tänkt ut att du blir hippad under dagen med roliga saker, och man behöver ju inte dricka för att ha roligt heller :) ( även om det är roligare haha)
    Och så är jag jobbig och tycker samtidigt att det är lite halva grejen att komma iväg och inte behöva ha en tid att passa. Men det hade ju självklart underlättat för mig om jag helt enkelt var hemma till nattningen igen.
  • Anonym

Inte läst hela tråden nu så du kanske redan fått det svaret men har du provat med att fråga din blivande make? Han borde ju veta o det låter som att han kanske gärna berättar för dig. Jag hoppas ni löser allt o du får en fin dag oavsett!!

• Anonym (Nojjig)
    Anonym skrev 2011-07-10 20:16:13 följande:
    Inte läst hela tråden nu så du kanske redan fått det svaret men har du provat med att fråga din blivande make? Han borde ju veta o det låter som att han kanske gärna berättar för dig. Jag hoppas ni löser allt o du får en fin dag oavsett!!
    Just nu tror han att han vet när min möhippa är men det är för att jag ska lyckas hålla honom hemma från att dra iväg oss på vår semester för tidigt. Hans svenssexa är på fredag den 15 och jag har bett min tärna att tala om för honom att min hippa är den 16. Han ville annars att vi skulle åka den 15. Kanske kan fråga honom efteråt men just nu går det inte.
  • Anonym
    Anonym (Nojjig) skrev 2011-07-10 21:35:06 följande:
    Just nu tror han att han vet när min möhippa är men det är för att jag ska lyckas hålla honom hemma från att dra iväg oss på vår semester för tidigt. Hans svenssexa är på fredag den 15 och jag har bett min tärna att tala om för honom att min hippa är den 16. Han ville annars att vi skulle åka den 15. Kanske kan fråga honom efteråt men just nu går det inte.
    Ok. Men då kan du kanske anta att din är efter det för har ni ett litet barn så måste ju dina tärnor planera runt det o då får han nog reda på det så snart hans svensexa varit. Jag ha planerat möhippor för brudar med ammande barn o då blir de ju anpassade till det, inte massa alkohol el ute hela natten. Jag har varit på möhippor med amningspauser ;) Vi hade det så trevligt så, försök att inte oroa dig
  • Anonym (Nojjig)
    Anonym skrev 2011-07-11 12:02:50 följande:
    Ok. Men då kan du kanske anta att din är efter det för har ni ett litet barn så måste ju dina tärnor planera runt det o då får han nog reda på det så snart hans svensexa varit. Jag ha planerat möhippor för brudar med ammande barn o då blir de ju anpassade till det, inte massa alkohol el ute hela natten. Jag har varit på möhippor med amningspauser ;) Vi hade det så trevligt så, försök att inte oroa dig
    Tack. jag försöker. Igår var det faktiskt min m2b som fick nattat vår son efter att jag hade bråkat med sonen 1 timme. Så nu säger han att han ska vara med och natta honom, får väl hoppas på det.
    Hur gamla var bebisarna till dessa brudar?
  • Anonym
    Anonym (Nojjig) skrev 2011-07-11 13:15:02 följande:
    Hur gamla var bebisarna till dessa brudar?
    2 månader, 6 månader o en 9 månaders (2 separata möhippor)
  • MrsT2011

Snälla försök släppa kontrollbehovet... Din syster, mamma och sambo har garanterat ordnat detta på bästa sätt. Försök slappna av och njuta av att du ska få bli överraskad med en härlig tjejdag där du får vara Blivande Frun och inte enbart Mamma!

Jag oroade mig mycket över att mina tre höggravida vänner skulle missa min hippa. Och vad händer? De hippade mig tre månader innan bröllopet, i god tid före bebisarnas ankomster! Hur smart och roligt som helst! =)

Svar på tråden Vill veta när hippan är