Vill veta när hippan är
Låter kanske konstigt men jag försöker få mina tärnor att tala om när min möhippa är. De vägrar. De säger att det är halva grejen med att ha hippan att jag inte ska veta när jag blir tagen.
Till saken hör den att vi har en pojk på 10½ månad som pappan aldrig har nattat själv, någon gång. Mestadels för att jag ammat men också för att han inte håller med mig om nattningsmetoder och har åsikter om att han försörjer oss så det är mitt jobb att ta hand om vår pojk. (Detta låter kanske inte så positivt just nu, men vi är lite oense om uppfostran för tillfället men jobbar på det så haka inte upp er på detta).
Jag försöker nu få vår pojk att vänja sig vid att äta välling för att underlätta för min m2b med nattningen men han har som mest bara fått i sig 50ml så det går trögt, och för tillället matvägrar han.
Men jag känner inte att jag kommer kunna slappna av helt på möhippan och känna mig bekväm när jag vet att min sambo kanske har ett rent helvete med att natta vår pojk utan mig och mina bröst. Jag vet inte om det kanske inte beror jätte mycket på möhippan överhuvudtaget men det känns som att allt hade underlättat så hemskt mycket för mig om jag vet tills när min sambo måste kunna lägga vår pojk själv. Vi har 5 helger kvar innan bröllopet så det är inte långt kvar och jag känner mig väldigt stressad inför det här.
Jag känner mig alltså inte helt bekväm med att lämna vår son själv med sin pappa hela kvällen och natten. Han vaknar väldigt många gånger på kvällen och nätterna (nu det senaste närmare 10-15 gånger från det att han somnat tills vi går upp) och det är jag som tar honom 99% av gångerna. Det är säkert lättare för min m2b att få honom att somna om utan mat eftersom att han inte luktar mat men när jag försöker få honom att somna om blir han nästan varje gång ledsen om jag inte ger honom bröstet.
Har pratat med två av tärnorna och de skulle prata ihop sig om detta. Och förut när jag pratade med mamma (hon har väl pratat med min huvudtärna som är min lillasyster) så sa hon att jag inte kommer få reda på när hippan är och att de har löst detta på ett jätta bra sätt och hintade lite om att det kanske skulle kunna vara så att de planerat så att det inte är min sambo som ska ta vår pojk när min hippa är. Eller så kanske det helt enkelt är så att de har planerat hippan på dagen så att jag är hemma till nattningen?
Detta kanske blev jätte snurrigt men jag känner mig också jätte snurrig. Till saken hör också att jag från början inte räknade med att få någon hippa då jag inte har några vänner som känner varandra och bara min syster skulle vara tärna från början och hon inte jobbade. Men nu kommer jag få en och jag känner mig otacksam för att jag försöker kräva att få reda på när den är.
Jag skulle helt enkelt gärna vilja veta när den är. Varför är det så hemskt konstigt? Kan ni bolla lite tankar med mig?