• minnilee

    HJÄLP!! Bästa sättet att gå ner i vikt snabbt?

    Har till i slutet av september på mig! Jag måste gå ner ca 10 kg. Vilket är det bästa sättet?
    Väger idag 75 och är 1.66 lång..

  • Svar på tråden HJÄLP!! Bästa sättet att gå ner i vikt snabbt?
  • minnilee
    Amejuli skrev 2011-07-05 21:47:59 följande:
    Hur mycket konditions- och fettförbränningsträning blir det? När du skriver gymmar, menar du bara lyfta vikter då? För en effektiv förbränning behövs en kombination av olika träningsformer!

    Mitt allmäna tips är att utgå från livsmedelsverkets kostråd. En del menar att deras kostråd inte är moderna men det är faktiskt tvärt om. De uppdaterar sig ständigt och anledningen till att många kostråd liknar de som funnits länge är därför att även ny forskning pekar i denna riktning. Att de inte rekommenderar alla möjliga nya dieter som blivit poppis de senaste åren beror på att dessa ännu inte är ordentligt testade eller att man inte funnit belägg för att de är nyttiga i längden.
    Sen är det bara att tänka på att äta regelbundet, inte för stora portioner och med en rejäl portion förnuft och sen öka vad man ger av med genom träning och i allmänhet försöka vara mer fysiskt aktiv.

    Stort lycka till! Du fixar det!
    Tack för tips! Styrke 3 dagar kondition 2 dagar
  • Bridezilla11

    Jag har gått ner 19 kg på 12 veckor, och har inte tränat någonting över huvud taget förutom promenader några gånger i veckan. Jag har käkat lite kalorier, inte alls så svårt (men man behöver MYCKET jävlaranamma)

  • MrsT2011
    Bridezilla11 skrev 2011-07-11 09:50:08 följande:
    Jag har gått ner 19 kg på 12 veckor, och har inte tränat någonting över huvud taget förutom promenader några gånger i veckan. Jag har käkat lite kalorier, inte alls så svårt (men man behöver MYCKET jävlaranamma)
    Du menar att du ägnat dig åt självsvält? Eller nån konstig pulverdiet? Ursäkta men jag går igång rejält på luddiga svar som inte berättar det minsta om vad det är du stoppat i dig. Det är helt orimligt att gå ner nästan 20 kg på tre månader utan att motionera.

    Förtydliga gärna vilken metod du använt dig av.
  • Bridezilla11
    MrsT2011 skrev 2011-07-11 10:02:15 följande:
    Du menar att du ägnat dig åt självsvält? Eller nån konstig pulverdiet? Ursäkta men jag går igång rejält på luddiga svar som inte berättar det minsta om vad det är du stoppat i dig. Det är helt orimligt att gå ner nästan 20 kg på tre månader utan att motionera.

    Förtydliga gärna vilken metod du använt dig av.

    Ingen pulverdiet eller liknande. Har käkat havregrynsgröt varje morgon, till lunch varma koppen, knäckebröd med rivna morötter och avokado/keso. Runt 15 tiden en frukt. Middag vanlig mat, men mindre portioner. Gick nu in på min blogg och kollade i viktlistan. På 12 veckor var det 17,0 kg, efter 14 veckor hade jag gått ner 18,8 kg.


    Jag är ett levande exempel på att det VISST går att gå ner, så jag fattar inte varför ska hålla på att säga att det är omöjligt eftersom det uppenbarligen inte är det..

  • Bridezilla11
    Bridezilla11 skrev 2011-07-11 10:08:10 följande:

    Ingen pulverdiet eller liknande. Har käkat havregrynsgröt varje morgon, till lunch varma koppen, knäckebröd med rivna morötter och avokado/keso. Runt 15 tiden en frukt. Middag vanlig mat, men mindre portioner. Gick nu in på min blogg och kollade i viktlistan. På 12 veckor var det 17,0 kg, efter 14 veckor hade jag gått ner 18,8 kg.


    Jag är ett levande exempel på att det VISST går att gå ner, så jag fattar inte varför ska hålla på att säga att det är omöjligt eftersom det uppenbarligen inte är det..


    Kan tilläggas att jag körde en detox dom första 30 dagarna (såna som finns på hälsokost) Och med promenader menar jag powerwalk i 30 minuter ca 2 ggr i veckan..
  • nötmix
    Bridezilla11 skrev 2011-07-11 10:21:47 följande:
    Kan tilläggas att jag körde en detox dom första 30 dagarna (såna som finns på hälsokost) Och med promenader menar jag powerwalk i 30 minuter ca 2 ggr i veckan..
    Vad var det för detox? (namn gärna!) Var det 30days?
  • Bridezilla11
    nötmix skrev 2011-07-11 10:27:36 följande:
    Vad var det för detox? (namn gärna!) Var det 30days?
    Nej den har jag testat förut och är inget jag rekommenderar. Jag körde på MethodDraine detox. Det finns både i flytande och tablettform. Jag har testat båda två, och rekommenderar den varianten man dricker. Smakar faktiskt inte alls äckligt, typ som saft :) Jag drack den med smak av äpple.
  • Bridezilla11

    Kostar 269:- på typ alla ställen (du ska INTE betala mer i alla fall)

  • nötmix
    Bridezilla11 skrev 2011-07-11 10:39:04 följande:
    Nej den har jag testat förut och är inget jag rekommenderar. Jag körde på MethodDraine detox. Det finns både i flytande och tablettform. Jag har testat båda två, och rekommenderar den varianten man dricker. Smakar faktiskt inte alls äckligt, typ som saft :) Jag drack den med smak av äpple.
    Tack för tipset:) Ska införskaffas:D
  • marimekko86

    Gå några spinningpass i veckan och ta i ordentligt så rasar du i vikt om du dessutom äter nyttigt + en morgonpromenad i rask takt på 45-60 minuter inann frukost gör underverk.!

Svar på tråden HJÄLP!! Bästa sättet att gå ner i vikt snabbt?