MagicBride skrev 2011-07-06 08:23:11 följande:
Jag gick iväg och fick mina naglar gjorda 4 dagar innan bröllopet. Fick nästan genast luftbubblor, eller vad det nu är, men hann inte gå iväg och fixa så fick vara så på bröllopet... bara jag som såg men var lite tråkigt. Gick iväg igen efteråt och fick bytt metod (först gele och sen akryl eller tvärtom har ingen koll

) Men jag fick samma resultat även där och då har ändå hon som gjorde naglarna riktigt gott betyg/omdöme och många nöjda kunder.. Jag däremot tröttnade och kommer tyvärr aldrig mer göra sådana naglar för mina egna blev dessutom förstörda av alla behandlingar. Skulle jag vilja få fina naglar för en dag igen så skulle jag klistra på egna från typ kicks..
Men fy vad tråkigt!
Innan jag började göra gelénaglar hade jag alltid sådana man sätter på själv, från Depend (H&M, Kicks, Åhléns mfl). Skitbra för någon kväll, dock håller de inte många dagar! Men perfekta just för kanske enbart bröllopsdagen. Finns ju med vacker manikyr, glitter, blommor, skimmer med mera. Så vill man inte experimentera med olika mer bestående metoder är det ett perfekt alternativ. Se bara till att undvika luftbubblor där med, limma tunt både på nageln och i tippen och sätt sedan fast. Inte för mycket lim dock som tränger ut så fingrarna limmas ihop eller fingertoppen fastnar uppåt själva nageln eller att du får lim på fingret du trycker fast med, då får du fingeravtryck av lim på ovan sidan av nageln vilket är mindre snyggt. Och sätt dem rakt! Jag råkade ibland få på dem snett. Sen tål dessa vatten dåligt, bada med dem går inte så bra, då brukar några lossna. Men hur många badar och diskar på bröllopsdagen?
Ps. Limmet måste undvikas att få på tyg! Då bildas en gas som sticker överjäkligt i näsa och ögon (det ryker t.o.m) och är tyget mot huden bränner det S*TANS!!! Ds