• SloveP

Akrylnaglar...

Jag var i Örebro för ett par veckor sedan och strosade i mariebergs köpcentrum..Där finns Lee`s naglar, jag gick dit o kollade och dom hade drop in! Så jag fick mig ett par akrylnaglar gjorda för 460:- Han tillomed airbrushade på det yttersta vita. Jag tycker att det var ett bra och överkomligt pris! Vad tycker ni?
    Jag hade tänkt mig gelenaglar men tjejen som gjorde mina sa att akryl passade mig bättre, nån som vet skillnaden??

• Svar på tråden Akrylnaglar...
  • förlovadflicka

Oj, den här tråden gör mig förvirrad... Tänkte bara gå och fixa naglarna någon dag innan bröllopet men nu känns det som jag måste testa en massa olika metoder. Känner inte alls för att lägga ut de pengarna :S Tips på vad jag ska göra? :)

• Mertzi
    förlovadflicka skrev 2011-07-05 22:10:59 följande:
    Oj, den här tråden gör mig förvirrad... Tänkte bara gå och fixa naglarna någon dag innan bröllopet men nu känns det som jag måste testa en massa olika metoder. Känner inte alls för att lägga ut de pengarna :S Tips på vad jag ska göra? :)
    Alltså, Heelt tokigt kan de inte bli om du går till en duktig nagelteknolog :)
    Det värsta som kan hända är väl att materialet inte passar dig, men det märks ändå inte förrän efter någon vecka enligt mina erfarenheter som testat de flesta materialen :)
    Så oroa dig inte!
    Gå och prata med en nagelteknolog räcker för att få info om olika material! Du behöver inte testa.
    Fixar du naglarna dagen innan bröllopet så kommer dom se jättefina ut på din dag, oavsett vad som visar sig passa i längden.
  • förlovadflicka
    Mertzi skrev 2011-07-05 22:52:56 följande:
    Alltså, Heelt tokigt kan de inte bli om du går till en duktig nagelteknolog :)
    Det värsta som kan hända är väl att materialet inte passar dig, men det märks ändå inte förrän efter någon vecka enligt mina erfarenheter som testat de flesta materialen :)
    Så oroa dig inte!
    Gå och prata med en nagelteknolog räcker för att få info om olika material! Du behöver inte testa.
    Fixar du naglarna dagen innan bröllopet så kommer dom se jättefina ut på din dag, oavsett vad som visar sig passa i längden.
    Ok, tack för svaret, känner mig genast lugnare, hehe :)
  • Mirjami

Kan påpeka också att priserna skiljer sig enormt beroende på var i landet och vem man går till. Elever tar runt 250 kr medan andra tar upp till runt 700 kr oavsett metod. Jag betalar 350 och då är det inklusive glitter i tippen. Och då är et ändå av en riktigt suktig och etablerad tjej som även utbildar i samtliga metoder.

• MagicBride

Jag gick iväg och fick mina naglar gjorda 4 dagar innan bröllopet. Fick nästan genast luftbubblor, eller vad det nu är, men hann inte gå iväg och fixa så fick vara så på bröllopet... bara jag som såg men var lite tråkigt. Gick iväg igen efteråt och fick bytt metod (först gele och sen akryl eller tvärtom har ingen koll ) Men jag fick samma resultat även där och då har ändå hon som gjorde naglarna riktigt gott betyg/omdöme och många nöjda kunder.. Jag däremot tröttnade och kommer tyvärr aldrig mer göra sådana naglar för mina egna blev dessutom förstörda av alla behandlingar. Skulle jag vilja få fina naglar för en dag igen så skulle jag klistra på egna från typ kicks..

• Mirjami
    MagicBride skrev 2011-07-06 08:23:11 följande:
    Jag gick iväg och fick mina naglar gjorda 4 dagar innan bröllopet. Fick nästan genast luftbubblor, eller vad det nu är, men hann inte gå iväg och fixa så fick vara så på bröllopet... bara jag som såg men var lite tråkigt. Gick iväg igen efteråt och fick bytt metod (först gele och sen akryl eller tvärtom har ingen koll ) Men jag fick samma resultat även där och då har ändå hon som gjorde naglarna riktigt gott betyg/omdöme och många nöjda kunder.. Jag däremot tröttnade och kommer tyvärr aldrig mer göra sådana naglar för mina egna blev dessutom förstörda av alla behandlingar. Skulle jag vilja få fina naglar för en dag igen så skulle jag klistra på egna från typ kicks..

Men fy vad tråkigt!

Innan jag började göra gelénaglar hade jag alltid sådana man sätter på själv, från Depend (H&M, Kicks, Åhléns mfl). Skitbra för någon kväll, dock håller de inte många dagar! Men perfekta just för kanske enbart bröllopsdagen. Finns ju med vacker manikyr, glitter, blommor, skimmer med mera. Så vill man inte experimentera med olika mer bestående metoder är det ett perfekt alternativ. Se bara till att undvika luftbubblor där med, limma tunt både på nageln och i tippen och sätt sedan fast. Inte för mycket lim dock som tränger ut så fingrarna limmas ihop eller fingertoppen fastnar uppåt själva nageln eller att du får lim på fingret du trycker fast med, då får du fingeravtryck av lim på ovan sidan av nageln vilket är mindre snyggt. Och sätt dem rakt! Jag råkade ibland få på dem snett. Sen tål dessa vatten dåligt, bada med dem går inte så bra, då brukar några lossna. Men hur många badar och diskar på bröllopsdagen?

Ps. Limmet måste undvikas att få på tyg! Då bildas en gas som sticker överjäkligt i näsa och ögon (det ryker t.o.m) och är tyget mot huden bränner det S*TANS!!! Ds

• Mertzi

Ja, jag gör mina dagen innan för att minska riskerna att dom blir det minsta fula till dagen D.
    Som sagt, jag gjorde naglar i förrgår och slog av en tumme igår.. (klantarsel som jag är!)
    Så dagen innan bröllopet är det jag som går med lindade händer för att undvika skador, möjlgtvis att jag petar ut ett finger som jag kan peka åt alla andra vad som ska göras :D
    Skämt å sido!
    Fixa dagen innan så ska nog naglarna hålla sig utan bubblor åtminstone ett par dagar! :)

• RiNa

Någon som har tips på en bra nagelteknolog i Malmö eller området runt Malmö?

• förlovadflicka
    RiNa skrev 2011-07-06 12:13:52 följande:
    Någon som har tips på en bra nagelteknolog i Malmö eller området runt Malmö?
    Undrar jag också! :)
  • förlovadflicka

Någon som vet om de är bra på doktor fisk? Hade gärna fixat till fötterna när jag ändå håller på :)

• Vi2alltid

Efter att ha provat Bio sculpture gel skulle jag aldrig göra något annat! Det skadar inte nageln, ser helt naturligt ut och håller sååååååå mycket längre!

http://www.biosculpture.nu/

Svar på tråden Akrylnaglar...