SloveP skrev 2011-07-05 21:41:40 följande:
Hmm... Alltså SnartFruSir jag har exakt samma! De släpper i kanten liksom. Jag undrar nu då till er som vet, om jag kan ta bort mina akrylnaglar som har börjat släppa i kanten med aceton? Kan jag görat själv? Jag har ca 3 v kvar på min semester och får ej ha långa naglar på mitt jobb, så att "fylla på/ut" är inte ett alternativ just nu.
Annas i övig är jag nöjd med dem, men de var gele som jag ville ha men som hon-som-gjorde-naglar sa att det passade bättre med akryl.
En djungel är det för mig som är helt grön på området ;) Min m2b sa att : Älskling, nu vet du ju att du kan göra såna fina när vi ska gifta oss. Ja det vet jag nu , och det kommer jag att göra.
Jag gör alltid mina naglar ute i Marieberg!
Är lika nöjd varje gång.
Akryl är hårdare än gelé, och idag slog jag faktiskt av min tumnagel och det gjorde SJUJÄVLA ont!
Så, det är väl nackdelen tycker jag med akryl, att dom blir så hårda och stumma, det gör så ont om man slår av en nagel.
Men, det är dock första gången det händer. Och då har jag gjort naglarna länge med jämna mellanrum (ca. 3 veckor mellan varje påfyllning)
Gelé verkar passa bra på många, men inte på mig!
Dom släpper direkt. Eller så lossnar tippen.
Av alla metoder jag testat, Silke, glasfiber, gelé och akryl så är akrylen absolut bäst men det är som sagt individuellt.
Salongen ute i Marieberg har Otroligt bra priser om man jämför med ställen jag varit på förut.
Plus att dom nästan alltid har tid med kort varsel.
Kör på akrylen om du tycker det funkar!
En till grej, jag försökte lösa upp mina naglar i aceton men de gick väl sådär.
Gå dit och fråga om dom kan ta bort dem på dig, så slipper du krångel!
:)
Lycka till!