• niamh

    Unga och förlovade

    Tyvärr är det nog ofta så att många kompisar inte hunnit växa upp lika mycket som en själv när man befinner sig i sina "early 20's". Det är fruktansvärt synd, men tyvärr får man nästan räkna med att tappa några på vägen - & istället hålla fast vid de som verkligen stöttar & bryr sig :) Om det är något jag lärt mig efter att ha levererat två graviditetsbesked och ett om bröllop, så är det att man absolut inte ska eller kan bry sig om vad alla andra säger - man går under då! Det finns alltid de som inte förstår varför man vill leva sitt liv på ett annat sätt än dem själva, men som tur är är det ju inte deras liv & därmed har de ingen rätt att bestämma över något!

    Jag och min fästman gifter oss nästa år, när vi är 24 resp. 25. Vi träffades när vi var 19 & 20, fick barn när vi var 21 & 22, väntar nummer två till vintern då vi kommer vara 23 resp. 24. Det är MÅNGA i vår bekantskapskrets som inte förstår, som tycker vi är för unga & i början kände jag att jag aldrig bara fick njuta av något, utan att folk alltid skulle förstöra varje glädjebesked med sina bitska kommentarer. Men nu orkar eller vill jag inte bry mig längre. Det är MITT liv, MINA val - & jag är hur nöjd som helst! :)

    Vill ni vara tillsammans så kommer ni vara tillsammans, och det kommer era vänner att inse tids nog. Tills dess - stå på er! :)

Svar på tråden Unga och förlovade