syskonrivalitet på den yngres stora dag, LÅNGT
Jag, lillasyster skall gifta mig om mindre än 1 mån.
Till mitt dilemma.
min dotter och kusin hade pratat om att vara brudnäbb. Inget mer sagt om det.
Dottern skall vara näbb, idag sa hon att kusinen inte vill vara blomsterflicka. Tittar förvånad då vi inte har diskuterat detta. Dessutom säger dottern att kusinen minnsan har en fluffig klänning.
Tänker det gör inget kan fixa en lite fluffigare klänning åt dottern om hon vill.
Nu till problemet. Systern ger oss i present fotografering dock skall al kontakt med fotografen gå via henne?
Hon vill veta hur det skall poseras, vart, allt om hurdana bilder det skall vara.
Inte nog med det.
Hon pratar samtidigt efter jobbet om jag fixat frisör, barnvakt, om verkligen frisören är kompetent (nämligen en kompis till mig). Vart skall barna vara vid fotograferingen (med oss!) åran minsting kan minnsan inte sitta vid altaret vid oss under ceremonin?
Sedan frågar jag hur det gick med hennes barns klänningar och får reda på att hon beställt en fluffig gräddfärgad,
INTE VIT, klännning till sin dotter. Riktigt sådan som skall överglänsa mitt barn!
Så typiskt henne! Sist vi pratade var det rosa, ljusblått som gällde.
Jag sa att det är endast bruden som bär vitt, min dotter har en enkel gräddvit för att jag ville det.
Hennes argument var denne är inte vit utan gräddfärgad! Sedan hade hon inte tid att prata.
Skriver ett mail till henne att jag inte önskar obehagliga överraskningar och påpekar att det hör till god ton att jag endast bär vitt.
När jag är och tränar ringer hon och pratar med karln och säger att hennes dotter kanske inte längre får komma på bröllopet? Hon gillar att klä sina barn fint ( men banne mig inte tar man överklär dom över brudens barn?).
Problemet är som vanligt att hon inte är i rampljuset, enligt mig!
Karln sa att hon kunde inte skicka tillbaka den nya klänningen till England.
Sedan får hon ett utbrott och säger att vi borde meddela alla gäster om att inte bära vitt?
Gråter i telefon så han blir helt obekväm.
Hur skulle ni reagera?
Jag sa till henne i telefon att jag bär gräddvit. Därefter hade hon inte tid o prata.
Avskyr dramatik!