Inlägg från: Linn89 |Visa alla inlägg
  • Linn89

    Ni som kan det här med blommor!

    köp en stor grön deko-chryss och sätt under ett glas och se hur länge den håller sig fin när man inte rör den. Det finns också små gröna chrysanthemum som du kan plocka av, de håller sig.

  • Linn89

    Jag har lite svårt att släppa den bilden du la upp här! Undrar om jag ska tänka om min plan med låga avlånga dekorationer och använda glas istället, skit snyggt! Jag måste dock göra iordning allting i lokalen kvällen innan så egentligen skulle väl blommorna behöva vara svalt och fuktigt.. Hade tänkt vita kallor på borden först men det blir ju svårt i vinglas såhär.... Färgtemat är cremevitt och klarrött med lite svarta och silvriga detaljer. Passionsblomman, har du något förslag?

  • Linn89
    passionsblomman skrev 2011-07-04 16:00:20 följande:
    Chilifrukter och småstjärnorna från Ornithogalum Arabicum under glasen kanske?
    Då får du både det klarröda, det svarta och det vita rakt av och det behövs inte många av sorterna. De små stjärnformade blommorna är ljuvliga och chilin lite kaxig och het mot dem, så de framhäver varandra.

    Ornithogalum Arabicum

    Se i såfall till att köpa hem Ornithogalumen så den hinner slå ut så väl som möjligt innna småblommorna ska plockas av, När de är knoppiga så är det bara få "stjärnor" på varje blomma.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ja ornitogalumen är ju en annan favorit, men de håller sig väl inte i ett dygn utan vatten.
  • Linn89
    passionsblomman skrev 2011-07-04 21:06:29 följande:
    Linn, plockar du av småblommorna och sprayar och förvarar dem enligt ovan så är jag rätt säker på att de kalrar sig utmärkt. De kommer ju att få hjälp att hålla fukten under sitt eget lilla växthus.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Även när jag måste göra det på em/kvällen innan? Alltså göra allting klart, jag tror inte någon annan kan göra det samma dag.
  • Linn89

    Får ta med mig hem från jobbet nästa gång vi har dem och prova då. Det hade vart lite snyggt att lägga en kalla i som ringlar sig men den lär väl inte hålla sig spänstig i ett dygn utan vatten. Chilifrukterna var ett riktigt bra förslag med det röda eftersom att min m2b älskar chili och stark mat. Ska nog föreslå det för chefen att ha det i min bukett.

Svar på tråden Ni som kan det här med blommor!