• Malois

Sy egna stols överdrag????

Har lakan, 50 st och funderar nu på att sy egna stolsöverdrag. Är inte riktigt nöjd med resultatet när man bara knyter. Säkert jag som gör fel. Någon som har ett bra mönster att sy efter, eller tips på hur man kan göra?
    Börjar närma sig dagen D, och jag vill bli klar med detta...

• Svar på tråden Sy egna stols överdrag????
  • Gwennie

Vi har 81 gäster och därför har jag valt att snåla lite och syr överdrag som bara täcker stolsryggen. Har klippt lakan i fem "remsor" och sen vikt dem över stolsryggen och sytt ihop sidorna. På så vis täcks ryggen och baksidan av benen. Det hade givetvis varit väldigt snyggt att täcka hela stolen, men det finns varken tid eller pengar till det och det här känns som en bra kompromiss. Går riktigt fort att sy!

• Malois

Tack för tipsen, ska träna till filmklippet, men provsyr ett idag också så får vi se...
    Blir en variant på Gwennies sytips, men med täckande runt om också... Hittar inget bra mönster så jag har bestämt mig för att improvisera lite. Är ju BARA 50 att sy....

• Malois

Trixade ihop ett eget mönster, så nu får jag ut 3 1/2 stolsöverdrag på 2lakan. Heltäckande och i bara 2 delar, så nu är 32 gjorda. Bara 18 kvar då.... Men så skönt att stryka yttrligare en grej på listan!

Svar på tråden Sy egna stols överdrag????