• LindaochJohn

Hjälp! Förslag på hur man ska ta sig från kyrkan till lokalen!

Hej!

Vi har äntligen hittat en superfin lokal som vi kan tänka oss - nämligen ett församlingshem! Lokalen är ny med ett jättefint tak med bjälkar o ljusinsläpp, resturangkök, ljudanläggning, stor yta mm.

Nu till min fundering:
    Kyrkan o lokalen ligger ju bara några få meter (kanske 200) ifrån varandra!
    Hur ska man på ett snyggt sätt ta sig från ena stället till det andra?
    Känns ju väldigt tråkigt att bara gå direkt från kyrkan till lokalen lixom..?

• Svar på tråden Hjälp! Förslag på hur man ska ta sig från kyrkan till lokalen!
  • Pinkgrape

Ni skulle ju kunna åka en fin bil? Ni behöver väl inte åka raka vägen till festlokalen, utan kan ju ta en liten omväg, så hinner alla gästerna gå till lokalen och är på plats när ni anländer. Häst och vagn kan ni ju också åka :)

Om du inte har alltför stor klänning kan ni ju cykla? Tandemcykel eller så kan din brudgum skjutsa dig i cykelkärra? Flakmoppe? Sparkcyklar? Skate- eller longboard? Golfbil?

Bara fantasin sätter gränserna ;P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Kattpoet

Eller så kan ni vandra över medans någon/några  spelar utgångslåten på fiol, säck pipa,  blåsorkester, banjo eller vad ni nu kan hitta i musikväg.

• LindaochJohn
    Pinkgrape skrev 2011-07-03 16:07:40 följande:
    Ni skulle ju kunna åka en fin bil? Ni behöver väl inte åka raka vägen till festlokalen, utan kan ju ta en liten omväg, så hinner alla gästerna gå till lokalen och är på plats när ni anländer. Häst och vagn kan ni ju också åka :)

Om du inte har alltför stor klänning kan ni ju cykla? Tandemcykel eller så kan din brudgum skjutsa dig i cykelkärra? Flakmoppe? Sparkcyklar? Skate- eller longboard? Golfbil?

Bara fantasin sätter gränserna ;P
    Det känns nästan löjligt att ta bil eller liknande med tanke på att det är så nära...
    Det blir ju bara att hoppa på o sen av igen direkt! Flört Att köra en runda känns oxå konstigt...
    Kattpoet skrev 2011-07-03 16:15:58 följande:
    Eller så kan ni vandra över medans någon/några  spelar utgångslåten på fiol, säck pipa,  blåsorkester, banjo eller vad ni nu kan hitta i musikväg.
    Mmmm något sådant kanske skulle funka..?
  • Kattpoet

Det vad de flesta av  mammas  brudpar  har gjort när det har varit nära kyrkan och lokalen, musik hela vägen och folk gillar det.  
    Denna är vacker på fiol  och nyckelharpa, tyvärr kunde inte hitta bättre än denna  
    ">

och denna med

">

">

Jag verkligen älskar ljudet från en fiol. 

• litenkaka

När min svåger gifte sig förra året så åkte han och hans fruga en vända i en fin bil medans gästerna gick ner till lokalen, drack lite bubbel och fotografen tog bilder på alla familjekonstellationer, vänner osv.

• litenkaka

Tycker btw inte att det är konstigt, rätt vanligt faktiskt. Och då får man ju en stund tillsammans som alldeles nygifta också

• Aleta

Det är jättetjusigt (tycker jag) med musiker och hela bröllopsföljet efter som går när det är en kortare bit mellan lokalerna.

En annan variant som jag har varit med om var att man hade fixat en liten tvåhjulig hästsulky och lövat den, sedan drog marskalkarna brudparet i den till festlokalen.

• Kattpoet

Skall sägas där mamma jobbade så var festlokalen på andra sidan parkeringen så köra bil eller åka en sväng  så bara konstigt ut.

• Pinkgrape
    litenkaka skrev 2011-07-03 17:44:12 följande:
    Tycker btw inte att det är konstigt, rätt vanligt faktiskt. Och då får man ju en stund tillsammans som alldeles nygifta också
    Ja, jag tycker också att det är vanligt att brudparet åker en sväng så gästerna hinner till festlokalen. Aldrig varit med om att brudparet varit först på plats, utan alltid att de kommer sist dit. Jag skulle då absolut vilja ha en liten stund själv med min nyblivna man efter vigseln. Hinna andas ut ett par minuter iaf och bara krama om honom ordentligt :)
  • LindaochJohn

Det kanske inte är så konsigt iaf, man skulle ju kunna åka en sväng medan alla andra fotograferas...
    O det här med musik hela vägen är oxå en bra ide!

Tack för allas tips o kom gärna med fler! Skrattande

• Moster Stina

Vi åkte bil, och det var SÅ skönt!

Åkte alltså omkring en extravända i 10-15 minuter och det var toppen! Kan verkligen rekommenderas! Skönt att i lugn och ro prata om vigseln!

Svar på tråden Hjälp! Förslag på hur man ska ta sig från kyrkan till lokalen!