• Rebeccan

    Vart gör ni av brudbuketten?

    Jag undrar hur ni gör med brudbuketten under middagen? Kommer ni sätta den i en vas eller kommer ni bara lägga den framför er på bordet? Vill ju såklart torka blommorna dagen efter och spara buketten!

  • Svar på tråden Vart gör ni av brudbuketten?
  • Mace
    Bröllop201187 skrev 2011-07-02 23:49:51 följande:
    Allt mellan 1000-3000 kr kostar beror på florist och oftast hur mkt buketten kostar...... Konserveringen brukar kosta lika mkt som buketten kostar

    Jag la in en länk oxå så du kan läsa om det =)

    www.brollopstorget.se/Festplanering/1.1028717...
    Intressant.

    Jag hade sån där konserveringskristaller en gång i tiden, när jag var yngre och jätteintresserad av att torka blommor. Om man inte har så många och krångliga blommor måste det ju vara billigare att göra själv?

    I princip var den en burk med kristaller, man la i blomman däri och täckte med kristaller och sedan lät man det stå. Undrar om man inte kunde köra den i micron eller ugnen också, har för mig att det vara något sådant...  
  • Morneraka
    Loche skrev 2011-07-02 22:03:54 följande:
    Jag tror jag kommer att sätta min i en vas.
    Har funderat mycket på vad jag ska göra med den sen. Ett tag var jag inne på att kasta ut den bland de ogifta tjejerna senare på kvällen, men nu lutar det mest åt att vi åker till kyrkogården dagen efter och lägger den på sambons mammas grav.
    Precis vad vi tänker göra, fast på min svärfars grav....Hjärta
    9/7-11
  • prinsessanogrodan

    Vi hade brudbuketten framför oss på bordet och bordsdekorationer som matchade. Vi beställde alla blommor från samma florist, allt i samam stil med likadana blommor, det var jättefint och gästerna tyckte att allt var så genomtänkt och fint. Vi hade färgtema blått,rött och vitt som gick igenom i blommor,trycksaker, blommorna i mitt hår,dukningen, mitt nagellack, mitt läppstift.....Inte att alla delar hade alla färger utan att helheten blev blått,rött vitt.
    Trycksakerna och dukningen gick i blått och vitt, blommorna i blått och vitt och rött, jag hade röda naglar och rött läppstift och blå blommor i håret och vit klänning och vit väska och vita skor, tårtan var vit och röd (vit sockerpasta och jordgubbar - de är ju röda ).

  • eeyore78
    Loche skrev 2011-07-02 22:03:54 följande:
    Jag tror jag kommer att sätta min i en vas.
    Har funderat mycket på vad jag ska göra med den sen. Ett tag var jag inne på att kasta ut den bland de ogifta tjejerna senare på kvällen, men nu lutar det mest åt att vi åker till kyrkogården dagen efter och lägger den på sambons mammas grav.
    Måste säga att detta var mycket vackert gjort...
  • Bröllop201187
    Mace skrev 2011-07-03 00:30:21 följande:
    Intressant.

    Jag hade sån där konserveringskristaller en gång i tiden, när jag var yngre och jätteintresserad av att torka blommor. Om man inte har så många och krångliga blommor måste det ju vara billigare att göra själv?

    I princip var den en burk med kristaller, man la i blomman däri och täckte med kristaller och sedan lät man det stå. Undrar om man inte kunde köra den i micron eller ugnen också, har för mig att det vara något sådant...  
    Jo det blir nog mkt billigare om man gör det själv helt klart...

    Men ska vara vågad att göra det oxå och jag vet inte om jag är det =) 
  • Gwennie

    Jag kommer att binda min bukett själv och eftersom skaftet kommer att vara helt dolt av tygband och björngräs, så kommer jag att kunna knyta vått papper och plast runt stjälkarna utan att det syns så att blommorna håller sig fina under dagen. Tänker lägga buketten framför oss vid honnörsbordet över någon form av upphöjning, så får den agera bordsdekoration under middagen. Sen blir det lufttorkning efter bröllopsdagen. Min bukett kommer att bestå av bara brudslöja så den är väldigt lätt att torka.

  • Aleta

    Jag hade mina blommor liggande framför oss på bordet (långa skaft).

    Dagen efter gick jag till vår vigselplats vid en sjö och la ut blommorna i vattnet till minne av min pappa och min bror. 

  • cookieandkermit

    Jag/vi kommer dela upp buketten efter vigslen och lägga halva på min mormor/morfars grav och den andra halvan på farfar/farmors grav, vi gifter oss i kyrkan där de ligger begravda.  Tidigare under dagen kommer vi åka och lägga blommor i minneslunden för BMs morfar, farmor/farfar. Vi vill göra något "symboliskt", men att det ska vara privat, något som jag och min BM delar (kanske att vi tar med oss hans mormor när vi åker till deras kyrkogård, hon skulle uppskatta det). Jag saknar mina mor/farföräldrar varje dag och känner enorm sorg över att de inte kommer vara med "på riktigt" när jag gifter mig.

  • Amejuli

    Jag kommer sätta den i en vas på vårt bord under middagen som dekoration. Sen sparar jag den tills den vissnar men sen slänger jag den nog...

Svar på tråden Vart gör ni av brudbuketten?