Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?
Jag har anmält mig till Göteborgsvarvet för att få ännu en anledning att hålla mig i form, och inte börja tokträna två månader innan vigseln. Lättare att skapa en vana tidigt, tänkte jag.
Gifter mig i slutet juni/början juli, så sola smart så man inte få några linjer, eller blir röd som en kräfta eller alldels för brun.
Ca två veckor innan: Frisörbesök. Spara ut naglarna. Se till att dricka mycket vatten så att hyn blir klarast möjliga. Undvika choklad och ost som min hy reagerar fett på. Borsta tänderna med bakpulver för att få dem vitare.
En vecka innan: Gå igenom sminkingen.
Torsdagen innan (gifter oss en lördag) är det dags att börja peela och smörja in kroppen regelbundet. Tänkte prova tipset att skrubba med kaffesump, det ska tydligen vara både återfuktande och bra mot celluliter. Vaxa. Har provat det innan, men det gick inte så bra, så den här gången tänkte jag prova Warm wax och hoppas på bättre resultat. Ansiktsmasker är nog oxå bra att börja med nu. Se över nagelbanden. Fotvård - rasp, fil, klippa tånaglar o fixa nagelband, smörja in dagligen med Helosan. Se till att läpparna är mjuka; skrubba lätt med tandborste och smörja med cerat, ofta, ofta.
Fredagen: Upprepa ovan. Kaffesumpspeeling, smörja in sig överallt. Dessutom inleda salicylsyrebehandlingen av min hy; Treo som ansiktsvatten, ett mirakel mot stora porer och ojämn/oren hy. Måla och fila naglarna.
GÅ OCH LÄGGA MIG I TID, MINST 9 TIMMARS SÖMN!!! Tänkte försöka unna mig sovmorgon på den stora dagen, för att orka längre, jag blir ofta så trött så tidigt, och det vill jag inte på denna stora dag. Dessutom låta en hårinpackning vara kvar i håret över natten.
Lördagen: skölja ur inpackningen, ev raka mig om vaxningen inte funkat. Peela med Treo i ansiktet, smörja in mig med parfymerad bodylotion (samma doft som min parfym). Primer som ansiktskräm för bästa möjliga hy. Smink och hårstyling, klä mig.
Ungefär så.