• Memmsan

Festlokaler i Skara med omnejd

Kära brudpar på denna sida kan ni tipsa mig om mysiga festlokaler i Skaraborg nära Skara.
    Vi är ute efter en lokal som man kan servera egen mat och dryck. Gärna naturnära, mysigt och lugnt.
    Lokalen bör ta ca 80 personer.
    Omgivningen är nästan viktigare än insida, den går ju att fixa.
    Snälla ge mig tips, jag är inte från trakten och vet inte alls var jag ska börja leta..
    Bröllopet blir nästa sommar, så ingen panik än =) 
    Tack på förhand.
    Kram 

• Svar på tråden Festlokaler i Skara med omnejd
  • mia5

Götdala herrgård, ett mycket mysigt ställe, strax utanför Skara

• S2011

Ni skulle kunna kolla Smedjan på SLU campus i skara också, knappt fem minuters gångväg från domkyrkan. Kontakta SLU skara eller skara studentkår om det. I Skövde (2,7 mil från skara) finns Aspö, helt otrolig grön oas mitt i Skövde. Kontakta skövdebostäder för info.

• Memmsan

Tack allesammans! Det står nu mellan tre olika bygdegårdar som ligger fint och som är fina, Vättlösa Bygdegård, Ljungstorps Bygdegår och Lundsbrunns bygdegård. De ovan nämnda lokalerna är fina men de flesta vill ju att man köper maten av dem också, vilket får kostnaden att stiga oerhört. I bygdegårdarna kan man ha catering eller laga mat själv och de ingår ofta porslin och bestick, vilket är toppen!
    Om någon annan är intresserad av dessa lokaler, kan jag rekomndera dem och de finns på nätet.
    Kram

• Future Mrs S
    Memmsan skrev 2011-08-02 12:51:04 följande:
    Tack allesammans! Det står nu mellan tre olika bygdegårdar som ligger fint och som är fina, Vättlösa Bygdegård, Ljungstorps Bygdegår och Lundsbrunns bygdegård. De ovan nämnda lokalerna är fina men de flesta vill ju att man köper maten av dem också, vilket får kostnaden att stiga oerhört. I bygdegårdarna kan man ha catering eller laga mat själv och de ingår ofta porslin och bestick, vilket är toppen!
    Om någon annan är intresserad av dessa lokaler, kan jag rekomndera dem och de finns på nätet.
    Kram
    Vi ska själva vara i Vättlösa Bygdegård.. :D Bra parkering, lätt att hitta till och lagom stort sen ett stort plus att det är billigt oxå ;D Vi köper vår mat från Köttex i Götene, bra och billigt det oxå.. :)
    lycka till! 
  • mia5

Vi var i Vättlösa bygdegård och tog maten från Carinas kök o bar i Hällekis, kanon gott!  perfekt lokal för 80 gäster

Svar på tråden Festlokaler i Skara med omnejd