• ElinFalk85

Min brudgum är rolig!!! =)

När jag började räkna på hyran av lokalen, catering, dekorationer etc, så såg jag att vi hade ett kuvertpris per person på 600kr.
    jag tyckte det skulle va skönt om vi kunde ha det på en restaurang då så man slipper städa och fixa.
    dekorera och fixa gör jag dock gärna =)
    Det ville dock inte min blivande man med hänvisning till att vi inte skulle få det som vi vill ha med dekorationer.
    Vilket i och för sig är helt sant =).
    Men då gjorde vi en deal att då fick han fixa städpersonal ;), för jag vägrar att gå upp i ottan.
    hihi.
    nåja nu har vi tagit i hand på det HA :).
    Ibland är han rolig min blivande man :)

• Svar på tråden Min brudgum är rolig!!! =)
  • bruden

Du kan hälsa din blivande att man får visst dekorera själv fast man har det på restaurang Vi har helt och hållet bestämt våra dekorationer tillsammans med vår koordinator och får det precis som vi vill ha det
    Så pilutta honom *räcker ut tungan*  

• MuBu

jag vill inte verka vresig men 600 spänn lät som väligt mycket pengar för kuvertavgift.
    Eller så är det bara jag som reagerar då jag lever på föräldrapenning för tillfälligt och får vända på varje krona.
    Lycka till på er stora dag Glad

• Rosi

Det låter precis som mig å min brudgum... :D Han vägrar städa dagen efter så vi skullke fixa folk som skulle hjäpa oss med det.... =)

• ElinFalk85
    bruden skrev 2011-07-01 08:16:54 följande:
    Du kan hälsa din blivande att man får visst dekorera själv fast man har det på restaurang Vi har helt och hållet bestämt våra dekorationer tillsammans med vår koordinator och får det precis som vi vill ha det
    Så pilutta honom *räcker ut tungan*  
    åhå jag ska säga det ;)
  • ElinFalk85
    MuBu skrev 2011-07-01 09:20:22 följande:
    jag vill inte verka vresig men 600 spänn lät som väligt mycket pengar för kuvertavgift.
    Eller så är det bara jag som reagerar då jag lever på föräldrapenning för tillfälligt och får vända på varje krona.
    Vi har ett litet bröllop med 27 st personer som är inbjudna :)
  • ElinFalk85

Om jag förstod min blivande man rätt så var det maten han tänkte på.
    vi ska catra en buffé som är sammansatt av lite av varje från cateringfiramsn olika bufeer.
    men men vi får säkert ett jättefint bröllop :).
    bara jag slipper städa =D

• ElinFalk85

Försöker fortfarande övertala honom ;)

• gelehallon
    MuBu skrev 2011-07-01 09:20:22 följande:
    Sådär ja! Läs TS igen... Hon tar inte ut en kuvertAVGIFT. Hon har en KOSTNAD per kuvert på 600kr.
  • ElinFalk85

Ja alltså vi tar inget betalt av våra gäster...
    men när jag räknade ihop lokalkostad, cateringmat, dryck, osv osv så blev det 600kr per person när jag delade med antal gäster.
    munchenbryggeriet och nalen har vi råd med, men då kan vi bara bjuda på ett glas att dricka så får man köpa mer själv.
    mårten troztig har vi också råd med.
    försöker fortfarande övertala honom.
    men han och jag är lika envisa hahahahha.
    =D

• förlovadflicka

Vi ska ha på restaurang och de dekorerar med saker vi tar med (typ festprogram osv) och beställer också blommor efter våra önskemål :)

• MuBu
    gelehallon skrev 2011-07-01 16:37:32 följande:
    Sådär ja! Läs TS igen... Hon tar inte ut en kuvertAVGIFT. Hon har en KOSTNAD per kuvert på 600kr.
    Ursäkta mig, men jag misstolkade.
    Alla kan vi fela.
  • ElinFalk85

Lutar åt Enskede värsshus nu. 750kr per person för buffé, tårta, 3 glas öl/vin, bubbel som fördrink och vickning med korv och bröd.
    jag lirkar och försöker ;)
    har skickat en offertförfrågan :)

Svar på tråden Min brudgum är rolig!!! =)