Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
oj, postade för tidigt..
Det är alltid så kul att sy nytt, även om det krånglar och jävlas då och då!
Blivande mannen skulle egentligen behöva ett par nya byxor.. men kanske kan man hitta ett par linnebyxor på typ HM.. Han är lite mer light-versionen när det kommer till medeltidsveckan..
Trots att han är gotlänning hade han typ inte varit in och kikat ens innan han träffade mig och jag tvingade dit honom Nu kan han tom. njuta av Patrask och skratta åt Jauvet eller det som är kvar av dem...
På vårt bröllop så lånade svärvar ett par linnebyxor av sin näst äldsta son. Eftersom dom var något nummer för stora så kunde han trä i ett resårband i fållen längst ner och få till ett par pösbyxor.
Så det kan vara en idé ja
Annars är ju byxor väldigt enkelt att sy när man inte behöver ha exakt passform.
Jag kopierar bara grenen från ett par byxor som maken redan har, men gör dom extra vida genom att öka i sidled,
En bred resår i midjan och sen ett snöre eller resår längst ner så har han ett par superbekväma linnebyxor sen